• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۴ - ۰۲:۱۱:۵۵
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

جایگاه هوش مصنوعی در تجارت

۲۶ آذر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, جامعه, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA:چگونه از هوش مصنوعی در تجارت استفاده می‌شود؟ هوش مصنوعی موارد استفاده و مزایای تجاری بسیاری در صنایع و حوزه‌های مختلف دارد. طبق تحقیقات مک کینزی، تا اوایل سال 2024 میلادی، 72 درصد از سازمان‌ها هوش مصنوعی را حداقل در یک کار تجاری به کار گرفته‌اند. برخی از روش‌های سطح بالای استفاده از هوش مصنوعی در تجارت بشرح ذیل توضیح داده می‌شود:

اتوماسیون و هوش مصنوعی: هر نقش در یک سازمان دارای حداقل چند کار تکراری و دستی است، مانند چک کردن ایمیل، وارد کردن داده‌ها و تولید گزارش‌ها، که زمان را از کارهای تاثیرگذارتر می‌گیرد. هوش مصنوعی می‌تواند به خودکارسازی کارهای روتین کمک کند، و در زمان صرفه‌جویی کند، بهره‌وری را به حداکثر رساند، خطرخطای انسانی راکاهش می‌دهد ومشارکت اعضای تیم رابااین امکان که آن‌ها را قادر می‌سازد زمان خود را بر روی کار معنادارتر متمرکز کنند، افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته: هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی می‌توانند حجم وسیعی از داده‌ها را با سرعت و مقیاسی بسیار فراتر از توانایی انسان‌ها پردازش و تجزیه و تحلیل کنند. در نتیجه، هوش مصنوعی می‌تواند الگوها، رفتارها و روندهایی را شناسایی کند که ممکن است بلافاصله برای تحلیل‌گران انسانی قابل مشاهده نباشند، که به پیش‌بینی نتایج آینده بر اساس داده‌های قبلی کمک می‌کند.

بهبود تصمیم گیری: بر اساس رویکرد حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به بهبود تصمیم‌گیری کمک کند.

هوش مصنوعی می‌تواند تصمیم‌گیری را با کمک به شناسایی فرصت‌های تجاری جدید، تعیین موانع عملیاتی، تعیین راه‌های مؤثر برای پیشنهادات و دسترسی بر اساس داده‌های مشتری و آماده‌سازی برای چالش‌های احتمالی، بهبود بخشد.

یکی از مثال‌های رایج در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند پشتیبانی می‌کند این است که خطوط هوایی معمولاً از تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده برای تعیین قیمت استفاده می‌کنند. خطوط هوایی قیمت بلیط را با استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل الگوهای تقاضا، رفتار مصرف کننده، رقابت و سایر عوامل در آخرین لحظه بهینه می‌کنند که منجر به تصمیم گیری‌های قیمتی آگاهانه‌تر می‌شود.

قابلیت‌های ذکر شده در بالا تنها بعضی از روش‌های متعدد استفاده از هوش مصنوعی در تجارت است. با این حال، در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند مزایای قابل توجهی دیگری نیز ارائه دهد، تخصص و هوش انسانی برای اطمینان از دقت و اعتبار فرآیندهای مهم تجاری ضروری است.

هوش مصنوعی برای فروش: تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، تیم‌های فروش را قادر می‌سازد تا رفتار و ترجیحات مشتری را بهتر درک کنند و عملیات فروش را بهبود بخشند. تیم‌های فروش می‌توانند از هوش مصنوعی برای کمک به جنبه‌های زیر در فرآیند فروش و استراتژی استفاده کنند:

وظایف دستی یکی از کارهایی است که بیشتر وقت متخصصان فروش را می‌گیرد از جمله وقتشان صرف کارهایی مانند وارد کردن داده‌ها و به اشتراک گذاری و بروز رسانی معاملات به جای فروش واقعی می‌شود که بوسیله هوش مصنوعی، خودکار طراحی می‌گردد و هوش مصنوعی می‌تواند با خودکارسازی وظایف وقت گیر کمک کند تا نمایندگان فروش بتوانند زمان بیشتری را برای عملکردهای اصلی صرف کنند.

پیش بینی تقاضا توسط هوش مصنوعی می‌تواند به تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته و شاخص‌های اقتصادی فعلی کمک کند تا به تیم‌های فروش کمک کند تقاضای آینده را پیش بینی کنند. تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری، تعاملات و الگوهای رفتاری فروش تاریخی با استفاده می‌تواند به شناسایی سرنخ‌ها، اولویت‌بندی مشتریان بالقوه، شناسایی مراحل یا اقدامات بعدی برای تعامل با مشتریان بالقوه و بهینه‌سازی فرآیند فروش کمک کند.

حتی می‌توان برای پیش نویس ایمیل‌های خروجی به مشتریان از هوش مصنوعی استفاده کردتا بصورت دوره‌ای با مشتریان ارتباط برقرار کند و پیگیری‌های ارتباط با مشتری را با این ابزار بسیار دقیق‌تر و سریع‌تر انجام دهیم و اعضای تیم فروش با استفاده از داده‌های ابزارهای امتیازدهی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانند بر اساس امتیاز، اولویت‌ها و رفتارهای افراد و مشتریان، الویت بندی مشتریان را شخصی‌سازی کنند و پیشنهادات فروش مربوط به هر محصول را پیش بینی کنند.

همچنین برای بروز رسانی اطلاعات و ارسال آن به مشتریان در زمانبندی های دقیق و جشنواره‌های فروش به تیم کمک می‌کند. این فناوری بطور خودکار با تجمیع اطلاعات گذشته رفتار مشتریان چارچوب آتی فروش را می‌چیند و باعث تعریف فعالیت‌های جدید می‌شود و همین عوامل برای مدیران سازمان‌ها سرنوشت ساز است.

تگ ها: تجارتهوش مصنوعی
مطلب قبلی

انرژی خورشیدی حلقه مفقوده بحران آلودگی هوا

مطلب بعدی

سامانه ارز تجاری، اولین پله نردبان توسعه ایران

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

سامانه ارز تجاری، اولین پله نردبان توسعه ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

۱۱ تیر ۱۴۰۴

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شرکت‌های ایلان ماسک قربانی دعوا با ترامپ می‌شوند؟

۱۱ تیر ۱۴۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

۱۱ تیر ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

براساس اعلام وزارت راه، آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بین‌المللی بسته شد و لغو پروازهای...

خدمات حضوری بانک سپه از سر گرفته شد/ در تلاشیم طی 48 ساعت آینده ارائه خدمات غیر‌حضوری امکان‌پذیر شود

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از برقراری مجدد ارائه خدمات حضوری این بانک...

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

جرایم تأخیر مشتریان اعتباری بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه سال جاری در راستای پویش...

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین و اجرای طرح جامع ''حمایت از تولید'' برای جبران خسارات صنایع آسیب‌دیده در...

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تدابیر هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی ۱۶۰ هزار نیروهای عملیاتی در...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید