• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۰:۴۷
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

جایگاه هوش مصنوعی در تجارت

۲۶ آذر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, جامعه, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA:چگونه از هوش مصنوعی در تجارت استفاده می‌شود؟ هوش مصنوعی موارد استفاده و مزایای تجاری بسیاری در صنایع و حوزه‌های مختلف دارد. طبق تحقیقات مک کینزی، تا اوایل سال 2024 میلادی، 72 درصد از سازمان‌ها هوش مصنوعی را حداقل در یک کار تجاری به کار گرفته‌اند. برخی از روش‌های سطح بالای استفاده از هوش مصنوعی در تجارت بشرح ذیل توضیح داده می‌شود:

اتوماسیون و هوش مصنوعی: هر نقش در یک سازمان دارای حداقل چند کار تکراری و دستی است، مانند چک کردن ایمیل، وارد کردن داده‌ها و تولید گزارش‌ها، که زمان را از کارهای تاثیرگذارتر می‌گیرد. هوش مصنوعی می‌تواند به خودکارسازی کارهای روتین کمک کند، و در زمان صرفه‌جویی کند، بهره‌وری را به حداکثر رساند، خطرخطای انسانی راکاهش می‌دهد ومشارکت اعضای تیم رابااین امکان که آن‌ها را قادر می‌سازد زمان خود را بر روی کار معنادارتر متمرکز کنند، افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته: هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی می‌توانند حجم وسیعی از داده‌ها را با سرعت و مقیاسی بسیار فراتر از توانایی انسان‌ها پردازش و تجزیه و تحلیل کنند. در نتیجه، هوش مصنوعی می‌تواند الگوها، رفتارها و روندهایی را شناسایی کند که ممکن است بلافاصله برای تحلیل‌گران انسانی قابل مشاهده نباشند، که به پیش‌بینی نتایج آینده بر اساس داده‌های قبلی کمک می‌کند.

بهبود تصمیم گیری: بر اساس رویکرد حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به بهبود تصمیم‌گیری کمک کند.

هوش مصنوعی می‌تواند تصمیم‌گیری را با کمک به شناسایی فرصت‌های تجاری جدید، تعیین موانع عملیاتی، تعیین راه‌های مؤثر برای پیشنهادات و دسترسی بر اساس داده‌های مشتری و آماده‌سازی برای چالش‌های احتمالی، بهبود بخشد.

یکی از مثال‌های رایج در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند پشتیبانی می‌کند این است که خطوط هوایی معمولاً از تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده برای تعیین قیمت استفاده می‌کنند. خطوط هوایی قیمت بلیط را با استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل الگوهای تقاضا، رفتار مصرف کننده، رقابت و سایر عوامل در آخرین لحظه بهینه می‌کنند که منجر به تصمیم گیری‌های قیمتی آگاهانه‌تر می‌شود.

قابلیت‌های ذکر شده در بالا تنها بعضی از روش‌های متعدد استفاده از هوش مصنوعی در تجارت است. با این حال، در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند مزایای قابل توجهی دیگری نیز ارائه دهد، تخصص و هوش انسانی برای اطمینان از دقت و اعتبار فرآیندهای مهم تجاری ضروری است.

هوش مصنوعی برای فروش: تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، تیم‌های فروش را قادر می‌سازد تا رفتار و ترجیحات مشتری را بهتر درک کنند و عملیات فروش را بهبود بخشند. تیم‌های فروش می‌توانند از هوش مصنوعی برای کمک به جنبه‌های زیر در فرآیند فروش و استراتژی استفاده کنند:

وظایف دستی یکی از کارهایی است که بیشتر وقت متخصصان فروش را می‌گیرد از جمله وقتشان صرف کارهایی مانند وارد کردن داده‌ها و به اشتراک گذاری و بروز رسانی معاملات به جای فروش واقعی می‌شود که بوسیله هوش مصنوعی، خودکار طراحی می‌گردد و هوش مصنوعی می‌تواند با خودکارسازی وظایف وقت گیر کمک کند تا نمایندگان فروش بتوانند زمان بیشتری را برای عملکردهای اصلی صرف کنند.

پیش بینی تقاضا توسط هوش مصنوعی می‌تواند به تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته و شاخص‌های اقتصادی فعلی کمک کند تا به تیم‌های فروش کمک کند تقاضای آینده را پیش بینی کنند. تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری، تعاملات و الگوهای رفتاری فروش تاریخی با استفاده می‌تواند به شناسایی سرنخ‌ها، اولویت‌بندی مشتریان بالقوه، شناسایی مراحل یا اقدامات بعدی برای تعامل با مشتریان بالقوه و بهینه‌سازی فرآیند فروش کمک کند.

حتی می‌توان برای پیش نویس ایمیل‌های خروجی به مشتریان از هوش مصنوعی استفاده کردتا بصورت دوره‌ای با مشتریان ارتباط برقرار کند و پیگیری‌های ارتباط با مشتری را با این ابزار بسیار دقیق‌تر و سریع‌تر انجام دهیم و اعضای تیم فروش با استفاده از داده‌های ابزارهای امتیازدهی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانند بر اساس امتیاز، اولویت‌ها و رفتارهای افراد و مشتریان، الویت بندی مشتریان را شخصی‌سازی کنند و پیشنهادات فروش مربوط به هر محصول را پیش بینی کنند.

همچنین برای بروز رسانی اطلاعات و ارسال آن به مشتریان در زمانبندی های دقیق و جشنواره‌های فروش به تیم کمک می‌کند. این فناوری بطور خودکار با تجمیع اطلاعات گذشته رفتار مشتریان چارچوب آتی فروش را می‌چیند و باعث تعریف فعالیت‌های جدید می‌شود و همین عوامل برای مدیران سازمان‌ها سرنوشت ساز است.

تگ ها: تجارتهوش مصنوعی
مطلب قبلی

انرژی خورشیدی حلقه مفقوده بحران آلودگی هوا

مطلب بعدی

سامانه ارز تجاری، اولین پله نردبان توسعه ایران

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

سامانه ارز تجاری، اولین پله نردبان توسعه ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند: نظام يارانه‌اي سوخت در ايران سال‌هاست که تحت فشار چالش‌هاي ساختاري از جمله قاچاق گسترده گازوئيل به دليل...

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

مجتبی خسروجردی:  در حالي که قرار بود مذاکرات ايران و آمريکا طي اين هفته پيگيري شود تا لحظه تنظيم اين...

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: موضوع مصرف انرژي به‌ويژه گاز طبيعي به يکي از مباحث اصلي اقتصادي و اجتماعي در ايران...

بعضی از بیماران به دلیل گرانی هزینه ها، درمان را ترک می کنند؛ شکاف عمیق قیمتی بین داروهای ایرانی و خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ارزش ريالي و قيمت محصولات دارويي افزايش و توان خريد مردم به‌ويژه خانواده‌هاي داراي بيمار يا افراد مبتلا به بيماري‌هاي...

هزینه های دولت نفس اقتصاد کشور را گرفت؛ اعداد نگران کننده بودجه 1404

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ندا مؤمن روزنامه نگار: در شرايطي که اقتصاد ايران با محدوديت منابع، رشد پايين و تورم مزمن مواجه است نحوه...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی: بازار خودرو ايران سال‌هاست در تلاطم نوسانات اقتصادي سياست‌هاي ناپيوسته و محدوديت‌هاي بين‌المللي قرار دارد. افزايش قيمت‌ها...

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس: افزایش تولید بنزین در ستاره خلیج‌فارس

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

ضربه کاسبان تحریم به صنعت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید