• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
یکشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷:۱۷
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

چرایی مزیت رقابتی در کسب و کار

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, فناوری, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی- یک شرکت می‌تواند از یکی از سه روش اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کند؛ نخست قیمت گذاری که بهترین پیشنهاد، کمترین قیمت است. دوم اینکه تمایز مهم ارائه پیشنهاداتی است که از نظر کیفیت، خدمات یا ویژگی‌ها برتر هستند و سوم اعمال نظراتی که به طور خاص برای یک بازار متمرکز طراحی شده‌اند.صنایع جهان طی پنج سال آینده شاهد اختلالات بیشتری نسبت به ۲۰ سال گذشته خواهد بود. درآمدها افزایش خواهد یافت اما شرکت‌های موجود برای کسب سود عادلانه خود مجهز به سیستم‌های فروش بزارهای نوظهور نیستند. کسب و کارها در عصر کنونی باید مدل‌های کسب‌وکار و رویکردهای خود نسبت به رقبا را تغییر دهند و هسته اصلی کسب‌وکار Core Competency یا به بیانی شیواتر شایستگی‌های خود را متحول کنند تا در مواجهه با یک هجوم مخرب بتوانند خود را حفظ کنند چه برسد به اینکه پس از تثبیت خود در بازار به رشد و شکوفایی بیشتر بپردازند. مک‌کینزی به دنبال درک پیامدهای اختلال با بیش از ۳۰۰ مدیر ارشد از شرکت‌های موجود، استارت‌آپ‌ها، اندیشکده‌ها، دولت‌ها، انجمن‌های صنعتی، توزیع‌کنندگان، فروشندگان، استراتژیست ها و بازاریاب‌ها در سراسر جهان مصاحبه کرده است و وضعیت پیش روی صنایع در کسب و کارهای مختلف را اینگونه خلاصه کرد: «ما قبلاً هم با اختلالات فناوری مواجه بوده‌ایم اما بازار پایدار بود. اکنون بازار و همچنین فناوری دچار تغییر و تحولات شده‌اند.»اکنون شرکت‌های موجود چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ این همزمانی تغییر و تحولات برای همه ابعاد کسب و کار باعث می‌شود به شیوه‌های نوین فکر کنیم. بنابراین برای رقابت چه کاری می‌توانید انجام دهید؟قبل از اینکه در مورد استراتژی خود تصمیم بگیرید، باید تحقیقاتی انجام دهید که با تجزیه و تحلیل عینی از جایگاه شما در رابطه با رقیبتان و تجزیه و تحلیل نیازها و ترجیحات بازار آغاز شود. از نتایج تحقیقات خود برای تعیین اینکه به چه بخش‌هایی خدمت می‌کنید و رقیب کم‌هزینه به کدام بخش‌ها خدمت می‌کند، استفاده کنید تا بهتر بفهمید که آیا به همان بخش از بازار خدمت می‌کنید یا بخش‌های مختلف دیگر بازار مرتبط هستید.اگر واقعاً به بخش‌های مختلف بازار خدمت می‌کنید، پس به مسیر خود ادامه دهید. اما اگر معتقدید که رقیب کم‌هزینه در نهایت وارد بخشی خواهد شد که شما به آن خدمت می‌کنید، اکنون زمان آن است که برای زمانی که این رقیب و شما در تلاش برای پیروزی در همان بخش هستید، و رقابت گریبانگیرتان خواهد شد، آماده شوید.بهترین دفاع، یک حمله خوب است! در سال ۱۷۹۹، جورج واشنگتن نوشت که «عملیات تهاجمی، اغلب اوقات، مطمئن‌ترین، اگر نگوییم تنها (در برخی موارد) وسیله دفاع است.» این رویکرد در عرصه‌های رقابتی مختلف، از جمله بازارهای کسب و کار، بکار گرفته شده است. پنج تاکتیک زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که شانس مبارزه با رقبا را دارید.
۱. از رقبای کم‌قیمت متمایز شوید: تمایز اولین خط دفاعی شماست. این امر برای موفقیت بلندمدت اساسی است. تعریف و یافتن یک نقطه تمایز قابل توجه که یک مزیت رقابتی پایدار را تسهیل می‌کند کار را ساده می‌کند و این در قلب و روح جایگاه شما در کسب و کار و صنعتتان قرار دارد.
۲. مشتری‌محور باشید: بوضوح درک کنید که مشتریان شما دقیقاً چه می‌خواهند و برای چه چیزی پول پرداخت خواهند کرد. تلاش‌های خود را بر برتری در آن حوزه‌های تقاضا متمرکز کنید. بازاریابی مشتری‌محور مستلزم قرار دادن مشتری در مرکز استراتژی بازاریابی شما در تلاش برای ایجاد و استخراج ارزش مشتری است. این جوهره توانمندسازی بازاریابی خالق ارزش است. لطفاً حدس نزنید. بپرسید و با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. روی تحقیقات در خصوص روند رفتاری مشتری، سرمایه‌گذاری کنید.
۳. قیمت‌گذاری بر اساس ارزش: قیمت‌گذاری بر اساس ارزش، مبتنی بر درک ارزش کلی یک پیشنهاد برای هر خریدار است. یک فرآیند قیمت‌گذاری مستحکم ایجاد کنید که شما را قادر سازد قیمت‌گذاری خود را در بخش‌های مختلف بازار متمایز کنید. بفهمید که چگونه برای مشتریان خود ارزش ایجاد می‌کنید و آن ارزش چقدر است. البته، تمام تلاش خود را بکنید تا هزینه‌های خود را با سطح مورد نیاز برای رقابت مؤثر و پشتیبانی از نوآوری و توسعه‌ای که دنبال می‌کنید، هماهنگ کنید.
بنابراین تمایز، محصول و مجموعه ویژگی‌های مناسب و ابتکارات قیمت‌گذاری باید همزمان اجرا شوند. به جای کاهش قیمت محصول خود که ممکن است بهتر از محصول رقیب هم باشد اما بیشتر از نیاز مشتری باشد، محصول خاصی را توسعه دهید که می‌توانید با قیمت پایین‌تری ارائه دهید. انجام این کار بقیه سبد محصولات شما را از بین نبرد.

دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA

تگ ها: پریسا حاجی محمدیرقابتروزنامه نقش اقتصادکسب وکارنقش اقتصادیادداشت
مطلب قبلی

«نقش اقتصاد» چرایی ناترازی انرژی در کشور با وجود منابع عظیم خدادادی را واکاوی کرد دوگـانه گنج و رنج در اقتصاد ایران

مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

آقای دیانی

آقای دیانی

مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

زنجیره  تأمین  کالاهای اساسی در محاصره بحران

توسط آقای دیانی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

زنجيره تأمين در ايران سال‌هاست که با چالش‌هاي عميقي دست‌وپنجه نرم مي‌کند؛ چالش‌هايي که قيمت کالاهاي اساسي را به اوج...

پیش‌نیازهای تحول در صنعت خودروسازی ایران

توسط آقای دیانی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

صنعت خودرو در ايران قدمتي بيش از 60 سال دارد و طي دهه‌هايي جزو صنايع پيشرو کشور محسوب مي‌شد. روزگاري...

خانـه‌های ایرانی، معدن جدید انرژی!

توسط آقای دیانی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

جهان امروز بيش از هر زمان ديگري به انرژي وابسته است و ايران با طرحي نوآورانه به نام «بازتوزيع انرژي»...

«نقش اقتصاد» از قطعی های مکرر آب و برق شهروندان گزارش می دهد زندگی زیر سایه خاموشی و قطعی آب!

توسط آقای دیانی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

بحران قطعی های مکرر آب و برق مردم را کلافه کرده است بطوریکه در بسیاری موارد زمان خاموشی ها و...

«نقش اقتصاد» چرایی ناترازی انرژی در کشور با وجود منابع عظیم خدادادی را واکاوی کرد دوگـانه گنج و رنج در اقتصاد ایران

توسط آقای دیانی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ایران با داشتن دومین ذخایر گازی و چهارمین ذخایر نفتی جهان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر منابع هیدروکربوری...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس انرژی بررسی شد؛ چالش‌های بازگشت نفت ایران به بازار جهانی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی روزنامه نگار: صنعت نفت ايران در آستانه تحولات مهمي قرار دارد. با احتمال توافق ايران و آمريکا...

در گفتگو با کارشناسان علل و آثار ناترازی بانک ها بر اقتصاد کشور بررسی شد: سلطه نظام بانکی بر اقتصاد ایران

۲۶ اسفند ۱۴۰۳

«نقش اقتصاد» چالش‌های پیش روی ازدواج جوانان را بررسی کرد؛ زنجیره دست و پاگیر بیکاری و معضلات اقتصادی

۲۲ اسفند ۱۴۰۳

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس اقتصادی چشم انداز نرخ ارز در سال 1404  بررسی شد: بحران ارزی عمیق ‌تر می‌شود

۲۱ اسفند ۱۴۰۳

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوعلی سینا عنوان شد بازآفرینی شهری کلید قفل بحران مسکن

۲۱ اسفند ۱۴۰۳
قبلی بعدی

آخرین اخبار

لوبیا هم‌قیمت گوشت؛ نیم میلیون تومان!

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

دردسر ارزی برای حجاج

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

بنزین سه نرخی منتفی شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

مجردها هم وام مسکن می‌گیرند!

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

جزئیات دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا؛ ترکیبی از گفتگوی مستقیم و غیرمستقیم

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید