• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۱۸:۳۲
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

چرایی مزیت رقابتی در کسب و کار

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, فناوری, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی- یک شرکت می‌تواند از یکی از سه روش اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کند؛ نخست قیمت گذاری که بهترین پیشنهاد، کمترین قیمت است. دوم اینکه تمایز مهم ارائه پیشنهاداتی است که از نظر کیفیت، خدمات یا ویژگی‌ها برتر هستند و سوم اعمال نظراتی که به طور خاص برای یک بازار متمرکز طراحی شده‌اند.صنایع جهان طی پنج سال آینده شاهد اختلالات بیشتری نسبت به ۲۰ سال گذشته خواهد بود. درآمدها افزایش خواهد یافت اما شرکت‌های موجود برای کسب سود عادلانه خود مجهز به سیستم‌های فروش بزارهای نوظهور نیستند. کسب و کارها در عصر کنونی باید مدل‌های کسب‌وکار و رویکردهای خود نسبت به رقبا را تغییر دهند و هسته اصلی کسب‌وکار Core Competency یا به بیانی شیواتر شایستگی‌های خود را متحول کنند تا در مواجهه با یک هجوم مخرب بتوانند خود را حفظ کنند چه برسد به اینکه پس از تثبیت خود در بازار به رشد و شکوفایی بیشتر بپردازند. مک‌کینزی به دنبال درک پیامدهای اختلال با بیش از ۳۰۰ مدیر ارشد از شرکت‌های موجود، استارت‌آپ‌ها، اندیشکده‌ها، دولت‌ها، انجمن‌های صنعتی، توزیع‌کنندگان، فروشندگان، استراتژیست ها و بازاریاب‌ها در سراسر جهان مصاحبه کرده است و وضعیت پیش روی صنایع در کسب و کارهای مختلف را اینگونه خلاصه کرد: «ما قبلاً هم با اختلالات فناوری مواجه بوده‌ایم اما بازار پایدار بود. اکنون بازار و همچنین فناوری دچار تغییر و تحولات شده‌اند.»اکنون شرکت‌های موجود چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ این همزمانی تغییر و تحولات برای همه ابعاد کسب و کار باعث می‌شود به شیوه‌های نوین فکر کنیم. بنابراین برای رقابت چه کاری می‌توانید انجام دهید؟قبل از اینکه در مورد استراتژی خود تصمیم بگیرید، باید تحقیقاتی انجام دهید که با تجزیه و تحلیل عینی از جایگاه شما در رابطه با رقیبتان و تجزیه و تحلیل نیازها و ترجیحات بازار آغاز شود. از نتایج تحقیقات خود برای تعیین اینکه به چه بخش‌هایی خدمت می‌کنید و رقیب کم‌هزینه به کدام بخش‌ها خدمت می‌کند، استفاده کنید تا بهتر بفهمید که آیا به همان بخش از بازار خدمت می‌کنید یا بخش‌های مختلف دیگر بازار مرتبط هستید.اگر واقعاً به بخش‌های مختلف بازار خدمت می‌کنید، پس به مسیر خود ادامه دهید. اما اگر معتقدید که رقیب کم‌هزینه در نهایت وارد بخشی خواهد شد که شما به آن خدمت می‌کنید، اکنون زمان آن است که برای زمانی که این رقیب و شما در تلاش برای پیروزی در همان بخش هستید، و رقابت گریبانگیرتان خواهد شد، آماده شوید.بهترین دفاع، یک حمله خوب است! در سال ۱۷۹۹، جورج واشنگتن نوشت که «عملیات تهاجمی، اغلب اوقات، مطمئن‌ترین، اگر نگوییم تنها (در برخی موارد) وسیله دفاع است.» این رویکرد در عرصه‌های رقابتی مختلف، از جمله بازارهای کسب و کار، بکار گرفته شده است. پنج تاکتیک زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که شانس مبارزه با رقبا را دارید.
۱. از رقبای کم‌قیمت متمایز شوید: تمایز اولین خط دفاعی شماست. این امر برای موفقیت بلندمدت اساسی است. تعریف و یافتن یک نقطه تمایز قابل توجه که یک مزیت رقابتی پایدار را تسهیل می‌کند کار را ساده می‌کند و این در قلب و روح جایگاه شما در کسب و کار و صنعتتان قرار دارد.
۲. مشتری‌محور باشید: بوضوح درک کنید که مشتریان شما دقیقاً چه می‌خواهند و برای چه چیزی پول پرداخت خواهند کرد. تلاش‌های خود را بر برتری در آن حوزه‌های تقاضا متمرکز کنید. بازاریابی مشتری‌محور مستلزم قرار دادن مشتری در مرکز استراتژی بازاریابی شما در تلاش برای ایجاد و استخراج ارزش مشتری است. این جوهره توانمندسازی بازاریابی خالق ارزش است. لطفاً حدس نزنید. بپرسید و با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. روی تحقیقات در خصوص روند رفتاری مشتری، سرمایه‌گذاری کنید.
۳. قیمت‌گذاری بر اساس ارزش: قیمت‌گذاری بر اساس ارزش، مبتنی بر درک ارزش کلی یک پیشنهاد برای هر خریدار است. یک فرآیند قیمت‌گذاری مستحکم ایجاد کنید که شما را قادر سازد قیمت‌گذاری خود را در بخش‌های مختلف بازار متمایز کنید. بفهمید که چگونه برای مشتریان خود ارزش ایجاد می‌کنید و آن ارزش چقدر است. البته، تمام تلاش خود را بکنید تا هزینه‌های خود را با سطح مورد نیاز برای رقابت مؤثر و پشتیبانی از نوآوری و توسعه‌ای که دنبال می‌کنید، هماهنگ کنید.
بنابراین تمایز، محصول و مجموعه ویژگی‌های مناسب و ابتکارات قیمت‌گذاری باید همزمان اجرا شوند. به جای کاهش قیمت محصول خود که ممکن است بهتر از محصول رقیب هم باشد اما بیشتر از نیاز مشتری باشد، محصول خاصی را توسعه دهید که می‌توانید با قیمت پایین‌تری ارائه دهید. انجام این کار بقیه سبد محصولات شما را از بین نبرد.

دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA

تگ ها: پریسا حاجی محمدیرقابتروزنامه نقش اقتصادکسب وکارنقش اقتصادیادداشت
مطلب قبلی

«نقش اقتصاد» چرایی ناترازی انرژی در کشور با وجود منابع عظیم خدادادی را واکاوی کرد دوگـانه گنج و رنج در اقتصاد ایران

مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

آقای دیانی

آقای دیانی

مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: موضوع مصرف انرژي به‌ويژه گاز طبيعي به يکي از مباحث اصلي اقتصادي و اجتماعي در ايران...

بعضی از بیماران به دلیل گرانی هزینه ها، درمان را ترک می کنند؛ شکاف عمیق قیمتی بین داروهای ایرانی و خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ارزش ريالي و قيمت محصولات دارويي افزايش و توان خريد مردم به‌ويژه خانواده‌هاي داراي بيمار يا افراد مبتلا به بيماري‌هاي...

هزینه های دولت نفس اقتصاد کشور را گرفت؛ اعداد نگران کننده بودجه 1404

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ندا مؤمن روزنامه نگار: در شرايطي که اقتصاد ايران با محدوديت منابع، رشد پايين و تورم مزمن مواجه است نحوه...

«نقش اقتصاد» به بررسی کاهش تولید و قیمت نفت خام ایران و پیامدهای آن پرداخت؛ نفت در تنگنای تولید و قیمت

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: گزارش اخير سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) نشان مي‌دهد که توليد نفت خام ايران در ماه...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به تحلیل تحریم‌های آمریکا علیه چین و تأثیر آن بر صادرات نفت ایران پرداخت؛ تنش‌های آمریکا و چین گریبانگیر نفت ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: تحريم‌هاي جديد ايالات متحده عليه پالايشگاه مستقل شينهاي در شهر کانگژو چين و شرکت بائوگانگ اپراتور...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی روزنامه نگار: در ماه‌هاي اخير بازار بورس ايران به يکي از حساس‌ترين تقاطعات تحولات سياسي و اقتصادي...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس: افزایش تولید بنزین در ستاره خلیج‌فارس

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس ریشه‌های بحران بازار مسکن را بررسی کرد؛ مثلث ویرانگر بازار مسکن

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس دلایل نوسانات بازار سرمایه را زیر ذره بین برد؛ بازار سرمایه در دوراهی یاس و امید

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

بعضی از بیماران به دلیل گرانی هزینه ها، درمان را ترک می کنند؛ شکاف عمیق قیمتی بین داروهای ایرانی و خارجی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

هزینه های دولت نفس اقتصاد کشور را گرفت؛ اعداد نگران کننده بودجه 1404

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید