• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲:۳۰
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

چرایی مزیت رقابتی در کسب و کار

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, فناوری, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی- یک شرکت می‌تواند از یکی از سه روش اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کند؛ نخست قیمت گذاری که بهترین پیشنهاد، کمترین قیمت است. دوم اینکه تمایز مهم ارائه پیشنهاداتی است که از نظر کیفیت، خدمات یا ویژگی‌ها برتر هستند و سوم اعمال نظراتی که به طور خاص برای یک بازار متمرکز طراحی شده‌اند.صنایع جهان طی پنج سال آینده شاهد اختلالات بیشتری نسبت به ۲۰ سال گذشته خواهد بود. درآمدها افزایش خواهد یافت اما شرکت‌های موجود برای کسب سود عادلانه خود مجهز به سیستم‌های فروش بزارهای نوظهور نیستند. کسب و کارها در عصر کنونی باید مدل‌های کسب‌وکار و رویکردهای خود نسبت به رقبا را تغییر دهند و هسته اصلی کسب‌وکار Core Competency یا به بیانی شیواتر شایستگی‌های خود را متحول کنند تا در مواجهه با یک هجوم مخرب بتوانند خود را حفظ کنند چه برسد به اینکه پس از تثبیت خود در بازار به رشد و شکوفایی بیشتر بپردازند. مک‌کینزی به دنبال درک پیامدهای اختلال با بیش از ۳۰۰ مدیر ارشد از شرکت‌های موجود، استارت‌آپ‌ها، اندیشکده‌ها، دولت‌ها، انجمن‌های صنعتی، توزیع‌کنندگان، فروشندگان، استراتژیست ها و بازاریاب‌ها در سراسر جهان مصاحبه کرده است و وضعیت پیش روی صنایع در کسب و کارهای مختلف را اینگونه خلاصه کرد: «ما قبلاً هم با اختلالات فناوری مواجه بوده‌ایم اما بازار پایدار بود. اکنون بازار و همچنین فناوری دچار تغییر و تحولات شده‌اند.»اکنون شرکت‌های موجود چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ این همزمانی تغییر و تحولات برای همه ابعاد کسب و کار باعث می‌شود به شیوه‌های نوین فکر کنیم. بنابراین برای رقابت چه کاری می‌توانید انجام دهید؟قبل از اینکه در مورد استراتژی خود تصمیم بگیرید، باید تحقیقاتی انجام دهید که با تجزیه و تحلیل عینی از جایگاه شما در رابطه با رقیبتان و تجزیه و تحلیل نیازها و ترجیحات بازار آغاز شود. از نتایج تحقیقات خود برای تعیین اینکه به چه بخش‌هایی خدمت می‌کنید و رقیب کم‌هزینه به کدام بخش‌ها خدمت می‌کند، استفاده کنید تا بهتر بفهمید که آیا به همان بخش از بازار خدمت می‌کنید یا بخش‌های مختلف دیگر بازار مرتبط هستید.اگر واقعاً به بخش‌های مختلف بازار خدمت می‌کنید، پس به مسیر خود ادامه دهید. اما اگر معتقدید که رقیب کم‌هزینه در نهایت وارد بخشی خواهد شد که شما به آن خدمت می‌کنید، اکنون زمان آن است که برای زمانی که این رقیب و شما در تلاش برای پیروزی در همان بخش هستید، و رقابت گریبانگیرتان خواهد شد، آماده شوید.بهترین دفاع، یک حمله خوب است! در سال ۱۷۹۹، جورج واشنگتن نوشت که «عملیات تهاجمی، اغلب اوقات، مطمئن‌ترین، اگر نگوییم تنها (در برخی موارد) وسیله دفاع است.» این رویکرد در عرصه‌های رقابتی مختلف، از جمله بازارهای کسب و کار، بکار گرفته شده است. پنج تاکتیک زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که شانس مبارزه با رقبا را دارید.
۱. از رقبای کم‌قیمت متمایز شوید: تمایز اولین خط دفاعی شماست. این امر برای موفقیت بلندمدت اساسی است. تعریف و یافتن یک نقطه تمایز قابل توجه که یک مزیت رقابتی پایدار را تسهیل می‌کند کار را ساده می‌کند و این در قلب و روح جایگاه شما در کسب و کار و صنعتتان قرار دارد.
۲. مشتری‌محور باشید: بوضوح درک کنید که مشتریان شما دقیقاً چه می‌خواهند و برای چه چیزی پول پرداخت خواهند کرد. تلاش‌های خود را بر برتری در آن حوزه‌های تقاضا متمرکز کنید. بازاریابی مشتری‌محور مستلزم قرار دادن مشتری در مرکز استراتژی بازاریابی شما در تلاش برای ایجاد و استخراج ارزش مشتری است. این جوهره توانمندسازی بازاریابی خالق ارزش است. لطفاً حدس نزنید. بپرسید و با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. روی تحقیقات در خصوص روند رفتاری مشتری، سرمایه‌گذاری کنید.
۳. قیمت‌گذاری بر اساس ارزش: قیمت‌گذاری بر اساس ارزش، مبتنی بر درک ارزش کلی یک پیشنهاد برای هر خریدار است. یک فرآیند قیمت‌گذاری مستحکم ایجاد کنید که شما را قادر سازد قیمت‌گذاری خود را در بخش‌های مختلف بازار متمایز کنید. بفهمید که چگونه برای مشتریان خود ارزش ایجاد می‌کنید و آن ارزش چقدر است. البته، تمام تلاش خود را بکنید تا هزینه‌های خود را با سطح مورد نیاز برای رقابت مؤثر و پشتیبانی از نوآوری و توسعه‌ای که دنبال می‌کنید، هماهنگ کنید.
بنابراین تمایز، محصول و مجموعه ویژگی‌های مناسب و ابتکارات قیمت‌گذاری باید همزمان اجرا شوند. به جای کاهش قیمت محصول خود که ممکن است بهتر از محصول رقیب هم باشد اما بیشتر از نیاز مشتری باشد، محصول خاصی را توسعه دهید که می‌توانید با قیمت پایین‌تری ارائه دهید. انجام این کار بقیه سبد محصولات شما را از بین نبرد.

دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA

تگ ها: پریسا حاجی محمدیرقابتروزنامه نقش اقتصادکسب وکارنقش اقتصادیادداشت
مطلب قبلی

«نقش اقتصاد» چرایی ناترازی انرژی در کشور با وجود منابع عظیم خدادادی را واکاوی کرد دوگـانه گنج و رنج در اقتصاد ایران

مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

آقای دیانی

آقای دیانی

مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

آنچه این روزهای حملات هوایی باید رعایت کنید / کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند حتما بخوانند

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد شناسایی ساختمان های آسیب دیده/ نظارت مستمر بر نرخ بلیت های قطار

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

وزیر جهاد کشاوزی اعلام کرد مشکلی در توزیع کالا در سراسر کشور نداریم/ اعطای «سهمیه ویژه» به استان‌های مسافرپذیر و زیارتی

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

وال استریت ژورنال: اسرائیل توان یک جنگ بلندمدت با ایران را ندارد

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

شمخانی: زنده‌ام و این تنِ زخم‌خورده، سپر بلای ملت خواهد بود

۳۰ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد شناسایی ساختمان های آسیب دیده/ نظارت مستمر بر نرخ بلیت های قطار

توسط admin
۳۰ خرداد ۱۴۰۴
0

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ساختمان های آسیب دیده و نظارت مستمر بر نرخ بلیت قطار خبر داد. به...

وزیر جهاد کشاوزی اعلام کرد مشکلی در توزیع کالا در سراسر کشور نداریم/ اعطای «سهمیه ویژه» به استان‌های مسافرپذیر و زیارتی

توسط admin
۳۰ خرداد ۱۴۰۴
0

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اعطای «سهمیه ویژه» کالاهای اساسی به استان‌های مسافرپذیر و زیارتی گفت: کالاهای اساسی مورد...

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

استراتژی گذر از نوسانات بورس

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

  علی رئوفی- بازار سرمايه ذاتاً بازاري پرنوسان است و همين نوسانات، آن را به بستري مناسب براي سرمايه‌گذاري حرفه‌اي و...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید