• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۴:۵۹
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

چرایی مزیت رقابتی در کسب و کار

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, فناوری, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی- یک شرکت می‌تواند از یکی از سه روش اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کند؛ نخست قیمت گذاری که بهترین پیشنهاد، کمترین قیمت است. دوم اینکه تمایز مهم ارائه پیشنهاداتی است که از نظر کیفیت، خدمات یا ویژگی‌ها برتر هستند و سوم اعمال نظراتی که به طور خاص برای یک بازار متمرکز طراحی شده‌اند.صنایع جهان طی پنج سال آینده شاهد اختلالات بیشتری نسبت به ۲۰ سال گذشته خواهد بود. درآمدها افزایش خواهد یافت اما شرکت‌های موجود برای کسب سود عادلانه خود مجهز به سیستم‌های فروش بزارهای نوظهور نیستند. کسب و کارها در عصر کنونی باید مدل‌های کسب‌وکار و رویکردهای خود نسبت به رقبا را تغییر دهند و هسته اصلی کسب‌وکار Core Competency یا به بیانی شیواتر شایستگی‌های خود را متحول کنند تا در مواجهه با یک هجوم مخرب بتوانند خود را حفظ کنند چه برسد به اینکه پس از تثبیت خود در بازار به رشد و شکوفایی بیشتر بپردازند. مک‌کینزی به دنبال درک پیامدهای اختلال با بیش از ۳۰۰ مدیر ارشد از شرکت‌های موجود، استارت‌آپ‌ها، اندیشکده‌ها، دولت‌ها، انجمن‌های صنعتی، توزیع‌کنندگان، فروشندگان، استراتژیست ها و بازاریاب‌ها در سراسر جهان مصاحبه کرده است و وضعیت پیش روی صنایع در کسب و کارهای مختلف را اینگونه خلاصه کرد: «ما قبلاً هم با اختلالات فناوری مواجه بوده‌ایم اما بازار پایدار بود. اکنون بازار و همچنین فناوری دچار تغییر و تحولات شده‌اند.»اکنون شرکت‌های موجود چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ این همزمانی تغییر و تحولات برای همه ابعاد کسب و کار باعث می‌شود به شیوه‌های نوین فکر کنیم. بنابراین برای رقابت چه کاری می‌توانید انجام دهید؟قبل از اینکه در مورد استراتژی خود تصمیم بگیرید، باید تحقیقاتی انجام دهید که با تجزیه و تحلیل عینی از جایگاه شما در رابطه با رقیبتان و تجزیه و تحلیل نیازها و ترجیحات بازار آغاز شود. از نتایج تحقیقات خود برای تعیین اینکه به چه بخش‌هایی خدمت می‌کنید و رقیب کم‌هزینه به کدام بخش‌ها خدمت می‌کند، استفاده کنید تا بهتر بفهمید که آیا به همان بخش از بازار خدمت می‌کنید یا بخش‌های مختلف دیگر بازار مرتبط هستید.اگر واقعاً به بخش‌های مختلف بازار خدمت می‌کنید، پس به مسیر خود ادامه دهید. اما اگر معتقدید که رقیب کم‌هزینه در نهایت وارد بخشی خواهد شد که شما به آن خدمت می‌کنید، اکنون زمان آن است که برای زمانی که این رقیب و شما در تلاش برای پیروزی در همان بخش هستید، و رقابت گریبانگیرتان خواهد شد، آماده شوید.بهترین دفاع، یک حمله خوب است! در سال ۱۷۹۹، جورج واشنگتن نوشت که «عملیات تهاجمی، اغلب اوقات، مطمئن‌ترین، اگر نگوییم تنها (در برخی موارد) وسیله دفاع است.» این رویکرد در عرصه‌های رقابتی مختلف، از جمله بازارهای کسب و کار، بکار گرفته شده است. پنج تاکتیک زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که شانس مبارزه با رقبا را دارید.
۱. از رقبای کم‌قیمت متمایز شوید: تمایز اولین خط دفاعی شماست. این امر برای موفقیت بلندمدت اساسی است. تعریف و یافتن یک نقطه تمایز قابل توجه که یک مزیت رقابتی پایدار را تسهیل می‌کند کار را ساده می‌کند و این در قلب و روح جایگاه شما در کسب و کار و صنعتتان قرار دارد.
۲. مشتری‌محور باشید: بوضوح درک کنید که مشتریان شما دقیقاً چه می‌خواهند و برای چه چیزی پول پرداخت خواهند کرد. تلاش‌های خود را بر برتری در آن حوزه‌های تقاضا متمرکز کنید. بازاریابی مشتری‌محور مستلزم قرار دادن مشتری در مرکز استراتژی بازاریابی شما در تلاش برای ایجاد و استخراج ارزش مشتری است. این جوهره توانمندسازی بازاریابی خالق ارزش است. لطفاً حدس نزنید. بپرسید و با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. روی تحقیقات در خصوص روند رفتاری مشتری، سرمایه‌گذاری کنید.
۳. قیمت‌گذاری بر اساس ارزش: قیمت‌گذاری بر اساس ارزش، مبتنی بر درک ارزش کلی یک پیشنهاد برای هر خریدار است. یک فرآیند قیمت‌گذاری مستحکم ایجاد کنید که شما را قادر سازد قیمت‌گذاری خود را در بخش‌های مختلف بازار متمایز کنید. بفهمید که چگونه برای مشتریان خود ارزش ایجاد می‌کنید و آن ارزش چقدر است. البته، تمام تلاش خود را بکنید تا هزینه‌های خود را با سطح مورد نیاز برای رقابت مؤثر و پشتیبانی از نوآوری و توسعه‌ای که دنبال می‌کنید، هماهنگ کنید.
بنابراین تمایز، محصول و مجموعه ویژگی‌های مناسب و ابتکارات قیمت‌گذاری باید همزمان اجرا شوند. به جای کاهش قیمت محصول خود که ممکن است بهتر از محصول رقیب هم باشد اما بیشتر از نیاز مشتری باشد، محصول خاصی را توسعه دهید که می‌توانید با قیمت پایین‌تری ارائه دهید. انجام این کار بقیه سبد محصولات شما را از بین نبرد.

دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA

پست های مرتبط

شهردار یاسوج خبر داد:شروع عملیات اجرایی مناطق الحاقی به شهر یاسوج با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال

به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد؛دیدار نماینده مردم شهرستان بویراحمد دنا و مارگون با خبر نگاران / تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان سرطان در یاسوج

سردار سلیمانی در مراسم تکریم شهدای اقتدار گفت: امروز در نبردی تاریخی میان جبهه حق و باطل قرار داریم و ملت ایران به نمایندگی از مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، پرچمدار جبهه حق است.

مطلب قبلی

«نقش اقتصاد» چرایی ناترازی انرژی در کشور با وجود منابع عظیم خدادادی را واکاوی کرد دوگـانه گنج و رنج در اقتصاد ایران

مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

آقای دیانی

آقای دیانی

مطالب بیشتر

قیمت دلار و ارز
آخرین اخبار

قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۴

۲۸ مرداد ۱۴۰۴
آخرین اخبار

چرا CFT در مجمع تشخیص بلاتکلیف مانده است؟

۲۸ مرداد ۱۴۰۴
آخرین اخبار

بانک های تهران شنبه تعطیل اند

۲۸ مرداد ۱۴۰۴
مطلب بعدی

سناریوهای اثرگذار بر قیمت جهانی نفت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۴

چرا CFT در مجمع تشخیص بلاتکلیف مانده است؟

بانک های تهران شنبه تعطیل اند

قیمت خودرو امروز 28 مرداد 1404

امضای یک بیانیه مشترک و ۱۰ سند همکاری میان ایران و ارمنستان

زلنسکی با تبادل اراضی موافقت کرده است

تورم اجاره خانه کم شد/ ساخت ۱۳۰ هزار مسکن ملی فقط با آورده مردم

قیمت جدید طلا و سکه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴

این استان‌ها شنبه (یکم شهریور) تعطیل شدند/ اسامی تکمیل می‌شود

تصمیم جنجالی هاشمیان علیه یک پرسپولیسی

قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۴

چرا CFT در مجمع تشخیص بلاتکلیف مانده است؟

بانک های تهران شنبه تعطیل اند

قیمت خودرو امروز 28 مرداد 1404

تورم اجاره خانه کم شد/ ساخت ۱۳۰ هزار مسکن ملی فقط با آورده مردم

قیمت جدید طلا و سکه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴

خشکسالی در ۳۰ استان ایران/ ذخایر سد‌های ایران به مرز بحران رسید

سقوط آزاد قیمت پس از رشدهای موقت

قیمت جدید طلا و سکه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴

با شاهکار بنز آشنا شوید + تصاویر

قبلی بعدی

گزارش ویژه

بهره‌مندی هدفمند از مزیت‌های مکران؛ مسیری برای توسعه متوازن

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

«نقش اقتصاد» از تأثیرات مخرب کمبود برق بر امنیت غذایی کشور گزارش می دهد؛ طوفان ناترازی و بحران کشاورزی

هزینه تحصیل فرزندان در بخش خصوصی سر به فلک کشید؛ تحصیـل لاکچـری!

«نقش اقتصاد» در گزارشی به چالش‌های هدررفت گاز و تأثیر آن بر معیشت خانوار پرداخت تحدید معیشت با تهدید بحران انرژی

«نقش اقتصاد» در گزارشی به دلایل افت صادرات نفت ایران و چالش‌های پنهان آن پرداخت؛ آیا بهار نفتی ایران دوباره خزان شد؟

قبلی بعدی

گفت و گو

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید