کمبودهای حوزه مسکن غیرواقعی و عمدی است

0
56

اعظم السادات هراتی روزنامه نگار: مجید گودرزی کارشناس مسائل مسکن در گفتوگو با «نقش اقتصاد»، کمبودها در بخش مسکن را غیر واقعی توصیف کرد و گفت: کمبودهای حوزه مسکن صددرصد عمدی و برای ایجاد نارضایتی گسترده است، در واقع به اسم زمینخواری و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوی ساخت و عرضه مسکن را میگیرند و کمبود صوری ایجاد میکنند.

وی با بیان این‌که خط حریم شهرها خطی فرضی برای ایجاد کمبود عمدی زمین است، خاطرنشان کرد: اگر یک درصد زمین‌های ایران را به ساخت و ساز اختصاص دهند به هر ایرانی 196 متر زمین می‌رسد، حال چرا باید در ایران کمبود زمین باشد؟

این کارشناس مسائل مسکن افزود: با وجود ظرفیت‌های عظیم در ایران عده‌ای در صدد سوق دادن مردم به سمت خانه‌های 25 متری هستند، این‌ها خانه نیست بلکه لانه است.

گودرزی با تاکید بر این‌که زندگی آپارتمانی با هر متراژی بخش مهمی از رفاهیات خانواده‌ها را از بین برده است، گفت: این رویه غلط حتی به مدارس ما هم کشیده شده است و ما الان مدارسی داریم که هر چه هستند چیزی شبیه مدرسه نیستند و شاید بهترین لفظ برای این به اصطلاح مدارس زندان غیر انتفاعی باشد. وی بیان داشت: ایران با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد باید ارزان‌ترین مسکن دنیا را داشته باشد، نه گران‌ترین آن را.این کارشناس مسائل مسکن افزود: هیچ دولت و مجلسی حق ندارد این‌قدر مردم را تحت فشار قرار دهد، دولت‌ها باید به بهای تمام شده به آحاد مردم خدمات عمومی بدهند و در هر کجای این کشور که مردم اراده کنند، بتوانند خانه بسازند.گودرزی جلوگیری از تغییر کاربری را تنها در زمین‌های کشاورزی قابل پذیرش دانست و گفت: محدودیت‌های دولتی و قانونی دمار از روزگار مردم درآورده است، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از طریق این نیاز ضروری کم کشش، بیشترین فشار را به مردم وارد کردند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید