ردپای نفوذ در بازارهای ایران

0
41

اعظم السادات هراتی روزنامه نگار: مجید گودرزی کارشناس بازار مالی  در گفت‌وگو با  «نقش اقتصاد» در خصوص آشفتگی بازار بورس با توجه به جنگ اسرائیل و فلسطین، گفت: زمانی که تمام بازارها را در دو سال آخر دولت دهم به هم ریختند تا ایرانی‌ها قرارداد برجام را با آغوش باز بپذیرند و آن را گشایش بدانند باید ردپای نفوذ را در بازارها تشخیص می‌دادیم.

وی بیان داشت: کاهش 5/2درصدی شاخص کل بورس در پی تحولات سرزمین‌های اشغالی اصلاً عادی نیست و کدام نیرو بازار ایران را در اختیار دارد که مطابق تحولات سرزمین‌های اِشغالی بازار مالی و بورس ما دچار اختلال می‌شود.

این کارشناس بازار مالی و اقتصادی افزود: حال با این وضعیت باید بگوییم ما اِشغال شده هستیم یا فلسطین؟ و چرا ما این سیگنال‌ها را به این وضوح نمی‌بینیم؟

گودرزی عنوان کرد: رابطه گردانندگان پشت پرده‌های بازار ایران با یهودیان صهیونیست چه چیزی می‌تواند باشد و چه نیرویی بازار ایران را در دست دارد که هر دولتی را وادار به کرنش می‌کند؟

وی نقش اکراین، آمریکا و اسرائیل در بازار ایران را بیشتر از دولت و ملت خودمان دانست و تصریح کرد: این‌طور که با هر آشفتگی در جهان و هر گونه جنگ میان کشورها بازار مالی کشور ما دچار اختلال می‌شود گویا کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل نقش پر رنگی در بازار مالی ما دارند، در حالی‌که کنترل بازار بورس حتی دست ملت هم نیست.

این کارشناس بازار مالی و اقتصادی افزود: وام‌هایی که بانک‌های ما به مردم می‌دهند اسرائیلی‌ها به فلسطینی‌ها نمی‌دهند و حداکثر سود در سرزمین‌های اِشغالی 9 درصد است اما در ایران 23 درصد و ما وام‌هایی داریم که علاوه بر این سود استعماری و استثماری، یک چهارم مبلغ وام را به عنوان اوراق قبل از پرداخت وام دریافت می‌کنند و هرگز نمی‌پردازند.

گودرزی گفت: بنده این چنین شیوه بانکداری در سرزمین‌های اِشغالی فلسطین هم ندیده‌ام.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید