طرح های انتقال آب دریا

0
49

 

طرح‌های انتقال آب با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت فقط برای بخش شرب سرمایه‌گذاری می‌کند، باتوجه به اینکه انتقال آب از دریا به داخل سرزمین به منظور تأمین غیرشرب است دولت سرمایه‌گذاری نخواهد داشت.

دولت برای انتقال آب از دریا به داخل سرزمین تنها بخش صنایع را راهبری می‌کند، برای هر طرح انتقال آب دریا به درون سرزمین باید صنایع متقاضی وجود داشته باشند و سرمایه‌گذاری کرده و آب را منتقل کنند و این فرمول کلی در تمام نقاط کشور است.

روش وزارت نیرو و دولت در خصوص طرح‌های انتقال آب دریا به این شکل است که تأمین آب شرب از دریا برای شهرهای کنار ساحل جزء وظایف وزارت نیرو است. اما انتقال به داخل سرزمین را وزارت نیرو تنها راهبری می‌کند یعنی مطالعات لازم را انجام داده و در صورت امکان به صنایع مجوز سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه و انتقال آب به داخل سرزمین را می‌دهد.

در مورد انتقال آب دریا به درون سرزمین صنایع مستقر باید اعلام نیاز کرده و با سهامداری خودشان شرکت اجرای پروژه تشکیل دهند و جهت اخذ مجوز به وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست و دیگر نهادهای متولی مراجعه کنند و در صورت طی تمام مراحل نسبت به انتقال آب با هزینه خودشان اقدام کنند. بنابراین شرکت پروژه‌هایی از نیازمندان به آن آب باید تشکیل شده و پروژه مورد پیگیری قرار گیرد و این فرمول درستی است.

برای تأمین آب در تمامی مناطق دولت نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، اگر متقاضی آب صنایع هستند چنانچه برایشان صرفه دارد خودشان باید متنقل کنند و تحت راهبری و کسب مجوز از وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت که هر سه مرکز منویات حاکمیتی و ملاحظات خاصی دارند نسبت به اجرای پروژه اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید