post

سید جلال موسوی نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران

تب مهاجرت مدیران سازمانی

استقبال براي مهاجرت به اروپا بسيار چشمگير است و شرايط کشورهايي مانند آلمان و کانادا براي پذيرش رانندگان ايراني راحت‌تر است.بايد توجه داشت که همه افرادي که از طريق اين مسير مهاجرت کردند، راننده نيستند، در شرايطي که مهاجرت براي رانندگان کاميون به ويژه رانندگان ترانزيتي راحت‌تر از ساير گزينه‌هاي مهاجرتي شد حتي مديران هم […]

تاریخ انتشار: 14 آبان 1402 - 11:09
کد خبر: 13592

استقبال براي مهاجرت به اروپا بسيار چشمگير است و شرايط کشورهايي مانند آلمان و کانادا براي پذيرش رانندگان ايراني راحت‌تر است.بايد توجه داشت که همه افرادي که از طريق اين مسير مهاجرت کردند، راننده نيستند، در شرايطي که مهاجرت براي رانندگان کاميون به ويژه رانندگان ترانزيتي راحت‌تر از ساير گزينه‌هاي مهاجرتي شد حتي مديران هم به دنبال گرفتن گواهينامه‌هاي رانندگي بودند و موردي هم داشتيم که فردي در يک سازمان مرتبط پست مديريتي داشت اما نسبت به اخذ گواهينامه پايه يک اقدام کرد و پس از چندين ماه آموزش در نهايت از اين طريق به کانادا مهاجرت کرد.همين مدير که از اين طريق به کانادا مهاجرت کرده بود، وقتي تصاويري که از خودرويي در اختيار گرفته بود را ارسال مي‌کرد، براي همه رانندگان در ايران که با کاميون اسقاطي بار مي‌برند، انگيزه مهاجرتي ايجاد کرد چون کاميوني که در اختيار گرفته بود چيزي شبيه خانه و اداره متحرک بود. همين فرد با اين خودرو دچار سانحه شد و بلافاصله پس از سانحه، دولت با تسهيلات و امتيازات آسان کاميون جديدي به وي داد و آن کاميون سانحه ديده هم در صف تعمير نماند بلکه مستقيم به کارخانه‌هاي ذوب آهن منتقل شد.در اين شرايط چرا نبايد استقبال از مهاجرت بين رانندگان چشمگير و زياد نباشد؟ چه کسي حاضر است امکان مهاجرت را داشته باشد اما نسبت به آن اقدام نکند و در اين شرايط که با مازاد کاميون مواجه هستيم و بار هم کم است در نتيجه درآمد رانندگان به شدت پايين آمده، به دنبال مهاجرت نباشد.البته بايد توجه داشت اين کشورها گواهينامه ايران را قبول نمي‌کنند و رانندگان بايد در آن کشور مجدداً امتحان دهند و در آزمون سختگيرانه اروپايي‌ها شرکت کنند اما از آنجايي که رانندگان ايراني در شرايط سخت کار کرده‌اند از پس آزمون‌هاي آنها برمي‌آيند و معمولاً رانندگان ايراني و پاکستاني پذيرش بالاتري دارند. البته رانندگان بايد نسبت به يادگيري زبان اقدام کنند که در اين مورد وضعيت رانندگاني که مسلط به زبان ترکي هستند بهتر است و راحت‌تر پذيرش مي‌شوند. بايد توجه داشت که فرصت يادگيري زبان را به رانندگان پذيرش شده را هم مي‌دهند. واقعيت اين است که رانندگان ايراني با کاميون‌هاي کارکرده و اسقاطي در شرايط سختي کار مي‌کنند و مهاجرت به کشورهاي اروپايي و کار با شرايط آنها چيزي شبيه به کار در بهشت است بنابراين تقريباً جمعيت قابل توجهي از رانندگان مايل به مهاجرت هستند و روند مهاجرت رانندگان افزايشي شده‌است.

 

 

 










ارسال دیدگاه

< / End-->