«نقش اقتصاد» از توسعه مبادلات تجاری از ایران تا چین با بانک شهر گزارش می دهد؛ چتر حمایتی بانک شهر از ایران تا چین

0
44

 

صدیقه بهزاد پور: توسعه مبادلات تجاری – اقتصادی در هر کشور با تقویت سرمایه گذاری و حمایت های مالی – اقتصادی عملیاتی می شود. از این رو  تسهیل و تسریع پروژه های عمرانی و … در حوزه های مختلف نیز با حضور سرمایه گذاران دولتی و غیردولتی فرصت اجرایی شدن بیشتری پیدا می کند. بانک ها از جمله نهادهایی به شمار می آیند که به صورت غیرمسقتیم و با حمایت های مالی – اعتباری می توانند امکان اجرایی شدن بسیاری از پروژه ها را فراهم سازند و منشا ثمرات مثبتی برای کشور باشد و بسیاری از محرومیت ها را کاهش دهد.  یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری‌ها چگونگی تامین مالی پروژه‌های شهری در حوزه‌های مختلف همانند حمل‌ونقل عمومی، عمرانی و فرهنگی است، یکی از راه‌های تامین منابع برای شهرداری‌ها، استفاده از ظرفیت‌های بازار پول و سرمایه است و در این راستا بانک شهر به عنوان یک نهاد مالی توانسته است با  دور شدن از بنگاه داری و ورود جدی در حوزه افزایش رفاه مردم در برخورداری از خدمات شهری گام های مهمی در راستای کسب رضایتمندی مردم و در نتیجه جذب سرمایه های کلان بردارد.

امضاء تفاهم نامه شهرداری تهران در چین با حمایت تمام قد چین

امضاء چندین تفاهم نامه طی سفر شهردار تهران به کشور چین از جمله این موارد محسوب می شود، این قرارداد به ارزش یک میلیارد و 40 میلیون دلار نیز با حضور یک شرکت ایرانی در حوزه حمل و نقل و … عملیاتی شد. بزرگترین دستاوردهای این سفر یکی در حوزه اقتصادی بود. ما در حوزه اقتصادی 3 موفقیت کسب کردیم موفقیت اولمان این بود که 791 واگن که از سال 95 مقرر شده بود و سال 96 به قرارداد تبدیل شده بود، عملیاتی کردیم. حجم اعتباری این موضوع  یک میلیارد دلار بود که با همکاری دولت محقق شد. موفقیت دوم ما مجاب کردن طرف چینی برای حمایت از قراردادهایی است که می‌خواهیم انجام بدهیم و این قرارداد یک میلیارد و 40 میلیون دلار طرف چینی متعهد شد که برای ما محقق کند و با یک تنفس یک تا 3 سال و خود این یک موفقیتی بود که طرف چینی انجام بدهد، همچنین به گفته زاکانی شهردار تهران، بانک شهر نیز در فرآیند این دستاوردها نقش مؤثری داشته است.

بانک برتر از حوزه ارزی ریالی و بانکداری الکترونیک با استناد به آمار کدال

با استناد به اخبار منتشر شده بانک شهرهمچنین  توانسته با ترسیم چارچوب درست و حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای موفقیت های چشمگیری بدست آورد، اقدامات بانک شهر در حوزه ارزی و ریالی و بانکداری الکترونیک چشمگیر بوده و توانسته این بانک را به عنوان بانکی برتر در بسیاری از حوزه ها به خصوص حوزه ارزی معرفی کند. همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه ارزی بانک شهر در شبکه بانکی کشور (قرارگرفتن در میان 3 بانک برتر کشور در حوزه ارزی) و برتری محسوس آن به نسبت سایر بانک ها در این حوزه، این بانک طی سال گذشته در حوزه ارزی بیش از 300 درصد تحقق اهداف بودجه ای را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال گذشته بانک شهر در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) مشخص شد که این بانک با جلب کامل اعتماد شهروندان و مشتریان شبکه بانکی ضمن تقویت جایگاه خود در شبکه بانکی کشور، در مسیر درست و اصولی بانکداری حرفه ای حرکت می کند. بانک شهر با گذشت بیش از یک دهه فعالیت، امروز به مرحله پختگی در عملکردها رسیده و موفقیت‌های این بانک در ارزیابی‌های شبکه بانکی، بیانگر همین موضوع است. بانک شهر با افزایش محبوبیت خود در میان شهروندان، فعالان اقتصادی، صاحبان کسبه، تجار و … توانست در سال 1401 در حوزه منابع ریالی رشد چشمگیری داشته باشد و به نسبت سال قبل رشد 35 درصدی را در این حوزه تجربه کند. ریسک تمرکز منابع نیز در این بانک به طور کامل از بین رفته و این مهم دستاورد بسیار ارزشمند در حوزه منابع است. بانک شهر در زمینه توسعه بانکداری الکترونیک نیز بسیار موفق عمل کرده و مسئولان این بانک به خوبی بر نیازهای مشتریان شبکه بانکی و شهروندان در این حوزه آگاه هستند. رکورد شکنی عرضه اولیه نماد “شهر” (سهام شرکت گروه مالی شهر) در بورس تهران نیز یکی دیگر از اقدامات مهم در بانک شهر بوده است.در عرضه اولیه این نماد، بیش از 2 میلیون و 228 هزار نفر شرکت کردند که در تاریخ عرضه های اولیه بورس طی دو سال و نیم گذشته بی سابقه بوده است.

گام بزرگ بانک شهر در مسیر واگذاری اموال مازاد

با توجه به اینکه املاک مازاد بانک شهر طی سنوات اخیر همواره به عنوان یکی از دغدغه های مهم در صورت های مالی بانک به شمار می آمد اما در سال 1401 اقدامات بزرگ و قابل توجهی نیز در واگذاری املاک مازاد صورت گرفت و اموال مازادی که واگذاری آنان سخت بود با یک برنامه ریزی درست، فرآیند واگذاری آنها در چارچوب قوانین و مقررات انجام و بانک شهر توانست از این محل مبلغ قابل توجهی خلق سود کند . درحال حاضر نیز به اولین بانکی تبدیل شده که مجوز تاسیس و فعالیت صندوق املاک و مستغلات را در شبکه بانکی اخذ کرده است. این صندوق می تواند در سال جاری برای تسریع در فروش املاک بانک موثر باشد و از افزایش مطالبات غیرجاری جلوگیری کند.

روش‌‌های نوین تامین مالی برای شهرداری با تعامل بانک شهر

امروز دیگر تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری‌ها از طریق گرفتن تسهیلات از سوی سیستم بانکی مرسوم نیست. شهرداری ها فعلاً به دنبال این هستند که تنها از بازار پول استفاده کند و تسهیلات بگیرد یا اوراق منتشر کنند و اکثر شهرداری‌ها تنها از این دو راه بهره می‌برند که در نهایت برای شهرداری مشکل ساز می‌شود. از این رو شهرداری ها می‌توانند برای اجرای پروژه‌های خود، صندوق پروژه راه‌اندازی کند. اینکه ابزارهای مختلف به عنوان ابزارهای جدید به کمک شهرداری ها بیاید یکی از کارهای مهم معاونت امور شهرداری‌های بانک شهر است. به گفته مسئولان این بانک، بانک شهر می تواند به کمک سیستم بازار پول و سرمایه و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای در هر شهر آبادانی را از طریق پروژه‌هایی که شهرداری می‌خواهد انجام دهد تضمین کند.

چتر حمایتی بانک شهر بر حوزه درمان و سلامت

ارائه خدمات مختلف پولی و مالی و همچنین پرداخت تسهیلات به شرکت های دارویی از سوی بانک شهر در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است،  به گونه ای که تنها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این بازه زمانی به شرکت های مختلف داروسازی پرداخت شده است. نگاهی به عملکرد بانک شهر در کمک به فعالان حوزه تأمین دارو و درمان نشان می‌دهد که این بانک توانسته است خود را به‌عنوان یکی از حامیان مهم این صنعت معرفی کند. شرکت های دارویی می توانند به منظور واردات دارو، تامین مواد اولیه و تجهیزات، رفع مسائل و مشکلات خود، از ظرفیت تامین مالی زنجیره تولید و ابزارها و شیوه‌های مربوط به این نوع تامین مالی از جمله اوراق گام استفاده کنند.

حضور مقتدرانه بانک شهر با جدیدترین دستاوردهای حوزه بانکی در کیش

همزمان با برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که در جزیره کیش از 15 تا 18 آبان ماه سال جاری، بانک شهر با دستاوردهای ویژه ای چون؛ توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، بستر سازی تامین مالی شفاف و متنوع، تنظیم گری و نظارت هوشمند، بازنگری در سیستمهای مقرراتی، توسعه بازار مشتقه، تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه، ظرفیت‌سازی شرکتهای رتبه بندی اعتباری، مولدسازی دارایی‌های دولت، معرفی صندوق های کالاهایی متنوع، هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی، نقش سیستم بانکی کشور در مسیر مهار تورم و رشد تولید، استفاده از ظرفیت های مشترک بازار پول و سرمایه، بانکداری و بیمه آفشور در مناطق آزاد، معرفی ابزارهای صنعت بیمه در مسیر تحقق شعار سال، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌ها و پروژه‌های کلان کشور، راهکارهای دستیابی به حکمرانی مطلوب اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور و تلاش در راستای جبران شکاف میان انباشت دانش و تحقق عملی آن در اقتصاد کشور، گسترش ارتباطات بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی تنها بخشی از محتوای در نظر گرفته شده و در دهمین دوره برگزاری رویداد KishINVEX حضور می یابد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید