لزوم توسعه زیرساخت ها برای خودروهای برقی

0
43

اگر بخواهیم خودروهای برقی را به صورت گسترده توسعه دهیم می‌بایست زیرساخت‌های آن توسعه یابد که باید برای افزایش ظرفیت شبکه نیروگاهی و خطوط انتقال سرمایه‌گذاری صورت گیرد، اما اعتقادمان روی این مساله است.

همکاران وزارت نیرو از سال‌های پیش روی خودروهای برقی مطالعه داشتند و صنعت برق متخصصین خوبی در این زمینه دارد به طوری که می‌توانیم بگوییم برای تأمین تجهیزات صنعت برق در این حوزه مشکلی نداریم.

وظیفه وزارت نیرو تأمین برق است اما احداث ایستگاه‌های شارژ به عهده شهرداری است و می‌بایست ایستگاه‌ها متناسب با تعداد خودروها تجهیز شود، اما توسعه صنعت برق برای تأمین نیاز برقی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد و وزارت نیرو مشکلی برای تأمین برق خودروهای برقی ندارد.

در حال حاضر 1100 مگاوات ظرفیت منسوبه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در کشور است اما ریل‌گذاری خوبی با توجه به حساسیت‌های وزیر نیرو و فعالیت‌هایی که ساتبا انجام داده صورت گرفته به گونه‌ای که اکنون توربین و پنل‌های تجدید پذیرها در داخل کشور ساخته می‌شود و با ریل گذاری صورت گرفته اکنون احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر شدت خوبی گرفته است.

صنعت برق در بخش توزیع و انتقال 100 درصد به خودکفایی رسیده و در حوزه نیروگاه سازی نیز بیش از 90 درصد خودکفایی دارد؛ البته 10 درصد باقی مانده نیز توجیه اقتصادی ندارد.60 درصد ظرفیت نیروگاهی توسط متخصصان داخلی ایجاد شده است.

این رابطه دوسویه است و در عین حال که وزارت نیرو صنایع را حمایت و پشتیبانی می‌کند، صنایع نیز وزارت نیرو را حمایت می‌کنند.

نگاه به تجدید پذیرها با توجه به موضوع هوای پاک، شرایط محیط زیستی و حفظ منابع سوختی به طور جدی در صنعت برق دیده شده و برای سال آینده تجدید پذیرها سهم زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

برای اینکه صنعت تجدیدپذیر رشد کند باید به موضوع سرمایه‌گذاری‌ها توجه شود اقداماتی که انجام شده بیشتر در بخش تأمین منابع مالی برای سرمایه‌گذار است و این صنعت نیز مزایای زیادی برای ورود و توسعه دارد.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید