«بانک شهر» موتور محرک پروژه های عمرانی

0
61

 حمایت از اجرای پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف از جمله سیاست های اصلی این بانک محسوب می شود و در این راستا تاکنون به طور موثر با حمایت های کارشناسی شده از پروژه هایی در حوزه های پتروشیمی، نفت ، گاز، میراث فرهنگی، خرید واگن های مترو و … نقشی موثر در پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده داشته است.

 

 

اجرای پروژه ملی با حضور معاون وزیر و بانک شهر

به گزارش نقش اقتصاد، بانک شهر با صدورانواع ضمانتنامه های ارزی و ریالی و گشایش اعتبارات اسنادی برای فعالان اقتصادی به ویژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شرایط مطلوبی را برای خلق محصولات جدید و توسعه خدمات با هدف برطرف کردن نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد کرده است  و به گفته مدیرعامل بانک شهر در سال جاری نیز به دنبال طراحی بسته های محصولات و خدمات ویژه برای این صنایع و افزایش مشارکت در پروژه های توسعه ای می باشند.

 اجرای یک پروژه ملی  با حضور دکترسیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر، جلیل سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تفاهمنامه مشترک سه جانبه برای به سرانجام رسیدن یک پروژه ملی با حمایت بانک شهر به امضاء رسید. بر اساس این قرارداد، خط انتقال فرآورده های نفتی به طول ۹۸۰ کیلومتر از رفسنجان به شهر مقدس مشهد، با همکاری بانک شهر به عنوان تامین کننده مالی و با مدل قراردادی EPCF اجرایی خواهد شد. با اجرای این پروژه هزینه های حاصل از حمل و نقل جاده ای صرفه جویی گردیده و باعث کاهش حوادث جاده ای نیز خواهد شد.

 

تامین 100 واگن با فاینانس 105 میلیون یورویی

این گزارش حاکی است؛ بانک شهر در تمام پروژه‌های بزرگ و متوسط شهری با ارائه تسهیلات و وام به پیمانکاران، عاملیت فروش اوراق مشارکت و سایر مدل‌های تأمین مالی حضور دارد. تخصیص اعتبار در خصوص مترو شیرازاز سوی بانک شهر برای تامین بیش از 100 دستگاه واگن برای خطوط ریلی کلان شهر شیراز با عاملیت بانک شهر از جمله دیگر پروژه هایی است که با عاملیت این بانک و شهرداری شیراز نهایی شده است. این پروژه با فاینانس ۱۰۵ میلیون یورویی به شهرداری شیراز برای خرید ماشین‌آلات، تجهیزات واگن و مترو، اجرایی می شود که پس از اخذ مصوبه از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و اجرای آن شیراز بعد از کلانشهر تهران دومین شهری است که در این سطح موفق به اجرای این طرح می شود.

 

تامین زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن

بر اساس این گزارش همچنین تامین مسکن یکی از دغدغه های بزرگ دولت محسوب می شود و بانک شهر با نگاه حاکم سازندگی در سطح کلان در حوزه ساخت و ساز و تامین مسکن نیز ورود کرد. در این راستا بانک شهر در تعامل با شهرداری برای تامین  زمین مسکونی جهت اجرای  پروژه نهضت ملی مسکن و تولید واحدهای مسکونی نیز از دیگر پروژه هایی محسوب می شود که با حمایت بانک شهر در شهر شیرازمحقق شده است.

 

راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امین شهر یکم

در راستای اقدامات بانک شهر در اجرای مفاد مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین تحقق نوآوری در خدمت و به منظور مولدسازی دارایی ها و واگذاری املاک مطلوب و قابل واگذاری بانک شهر، صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امین شهر یکم متعلق به بانک شهر، بعنوان اولین صندوق املاک و مستغلات در شبکه بانکی کشور ، مجوز پذیره نویسی خود را دریافت کرده است. الگوی اصلی این صندوق‌ مشابه سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاران با خرید واحد های سرمایه گذاری از سود منبعث از بازار املاک و مستغلات بهره‌مند شده و همه افراد با بهره گیری از سرمایه‌های محدود و خرد از مزایای این صندوق‌ها از قبیل اجاره داری و ارزش افزوده حاصل از پروژه بهره مند شوند. امکان سرمایه گذاری حداقلی در حوزه املاک توسط کلیه اقشار جامعه”، “مشارکت و بهره مندی سرمایه گذار از افزایش ارزیابی املاک و سود ناشی از اجاره و فروش املاک”، “مشارکت سرمایه گذار از مدیریت حرفه ایی اجاره داری املاک”، “محافظت سرمایه گذار در برابر تکان های تورمی اقتصاد”، “ورود املاک به صندوق با ارزیابی محتاطانه کارشناسان رسمی دادگستری”، “استفاده از مزایای نقدشوندگی بازار سرمایه نسبت به سرمایه گذاری مستقیم در املاک با توجه به رکن بازارگردان”، “معافیت مالیاتی تمامی درآمدهای حاصل از واحدهای صندوق” و “امنیت سرمایه گذاری و شفافیت عملیات صندوق و انتشار کلیه گزارش های صندوق در تارنما صندوق و کدال” را از مزایا و ویژگی های صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امین شهر یکم نام برد.

 

نرم افزار هوشمند بانکی «پلتفرم اسمارتیز»

بانک شهر همچنین به منظور قرارگیری در حد و اندازه استانداردهای بین المللی در صدد دستیابی به آخرین فناوری های نوین و بهره گیری از خدمات و نرم افزارهای هوشمند شهری است و ارتقاء خدمات کیف پول دیجیتال در کشور است . از این رو طراحی  نرم افزار کاربردی اسمارتیز با ویژگی موقعیت‌محور بودن آن بدون اینکه به نصب نرم افزار دیگر یا طی فرایند اضافه‌تری مجبور باشند، از سوی بانک شهر عملیاتی شد. بر اساس این گزارش،  این پلتفرم یک نرم‌افزار کاربردی پرداخت هوشمند شهری است که با ایجاد تجربه کاربری متفاوت به شهروندان، خدمات پرداختی شخصی‌سازی‌شده را بر مبنای موقعیت مکانی آنها ارائه می‌دهد. اسمارتیز به‌عنوان دستیار هوشمند شهری، به شهروندان این امکان را می‌دهد تا بتوانند خدمات پرداختی مورد نیاز خود برای زندگی در قالب یک شهروند هوشمند را دریافت کنند. همچنین با ارائه خدمات متنوع به شهرداری‌ها در قالب یک همیار و تسهیلگر در حوزه خدمات پرداخت شهری، به هوشمندتر شدن شهرها و ارائه خدمات ساده‌تر و سریع‌تر به شهروندان کمک می‌کند.

 

همراه شهر پلاس، دستاورد جدید بانک شهر

بانک شهر در مسیر ایجاد تحول و نوآوری، توسعه شبکه پرداخت الکترونیکی بانک شهر مبتنی بر دستگاه های کارت خوان و درگاه های آر پی جی است را  در دستور کار قرار دارد. به این منظور  بانک شهر از نوسازی ناوگان کارت خوان بانک شهر در سراسر کشور خبر داده است. در این راستا راه اندازی همراه شهر پلاس به عنوان یک ابزار کامل بانکی نیز به مشتریان خود ارائه می کند. «همراه شهر پلاس» یک ابزار بانکی کامل است اما این نیاز احساس می شد که بانک شهر از یک نرم افزار کاربردی تخصصی برای پرداخت الکترونیک هم برخوردار باشد که به این منظور نرم افزار مربوط به آن به زودی در رویدادهای آینده رونمایی می شود. مشتریان زیادی هستند که با بانک شهر کار می کنند و علاقه مند هستند که دستگاه های کارتخوان مورد استفاده آنها متصل به بانک شهر باشد؛ از این رو با توسعه ای که در این بخش ایجاد می شود این نیاز مشتریان مرتفع می شود.

 

قهرمانی تیم ملی کشتی بانک شهر در لیگ برتر کشتی آزاد

بانک شهر همچنین همزمان با حضور موثر در حوزه های بانکی، عمرانی، فرهنگی و … با  حضور  در لیگ برتر کشتی آزاد، قهرمانی دراین حوزه را نیز تجربه کرده است. براساس این گزارش در جریان دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد که در سالن هفتم تیر تهران و با استقبال بسیار خوب تماشاگران برگزار شد، تیم انبوه سازان هوتن و بانک شهر با ستاره‌های خود به مصاف هم رفتند که این جدال زیبا در نهایت با نتیجه ۵ بر ۵ و با احتساب امتیازات فنی به سود تیم بانک شهر به پایان رسید و این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

حضور بانک شهر در حوزه فرهنگی – هنری

بانک شهر همزمان با حضور در پروژه های عمرانی – اقتصادی همچنین با فراخوان یک رویداد ملی تحت عنوان «دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی» در عرصه فرهنگی نیز حضوری موفق را تجربه کرد. این رویداد درتیرماه سال جاری با فراخوان آثار هنرمندان در بخش‌های مختلف آغاز شد. و آثار مختلف در پنج بخش رادیو تلویزیون، سینما، هنرهای نمایشی، کتاب و پایان‌نامه و هنرهای رایانه‌ای آغاز شد و پس از در یافت حدود ۲ هزار اثر از سراسر کشور با بیشترین مشارکت از استان های تهران، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان و آذربایجان شرقی در آذرماه پایان یافت و و بر اساس رایزنی های صورت گرفته شده آثار برگزیده جشنواره در سینما بهمن اکران خواهد شد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید