شناخت فناوری های نوظهور ستاد نانو الزامی است

0
50

برای توسعه بازار در کنار اجرای قانون مترقی جهش تولید دانش‌بنیان، صنعت بیمه نیز باید وارد شود، همان‌گونه که در 3 مورد داروی نانویی با سود 700 میلیارد تومانی صنعت بیمه، این صنعت نسبت به فروش این 3 دارو سود بیشتری را کسب کرده است.یکی از تمرکزهای ما ایجاد هسته برای توسعه فناوری‌های آینده و تولید محصول است. این یکی از لایه‌های حمایتی ما به شمار می‌رود که هیچ گاه در اعداد و رقم‌های توسعه بازار ما وارد نمی‌شود، چون در این لایه ما افراد و یا تیم‌هایی را مورد حمایت قرار می‌دهیم که در سال‌های آینده محصولات آنها به بازار می‌رسد.بخش دیگر تمرکز ما در حوزه انرژی است که شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری و صنعت نفت می‌شود. در این حوزه‌ها یکسری پروژه‌هایی تعریف شده است که در این لایه معمولاً اطلاع‌رسانی رسانه‌ای صورت نمی‌دهیم، چون در طی آن ما از تیم‌هایی حمایت می‌کنیم که به تدریج بر روی مسائل و مشکلات غلبه می‌کنند تا به نمونه اولیه محصول و تجاری‌سازی برسند.حوزه تمرکز فناوری‌های نوظهور ستاد نانو در حال حاضر نمود رسانه‌ای ندارد و گزارش‌های بازار که از سوی این ستاد منتشر می‌شود، نتیجه فعالیت‌های چند ساله ما است.در گزارش بازار 1401 از منظر صنعتی حجم قابل توجهی از بازار مربوط به حوزه ساختمان و از منظر فناوری، حجم بزرگی از بازار وابسته به فناوری‌های پوشش‌دهی است که این نتایج حاصل چندین عامل است که یکی از آنها اندازه بزرگ بازار حوزه ساختمان است، این حوزه یک مگابازار برای بسیاری از فناوری‌ها و صنایع مربوط به آن است.

توسعه نانو پوشش‌ها نیز ناشی از تمرکز ستاد نانو در این حوزه بر توسعه ماشین‌آلات مرتبط بر حوزه نانو پوشش از سال 93 بوده است. قبل از آن صنایع، ماشین‌آلات پوشش‌دهی وارد شده از کشور چین را مورد استفاده قرار داده بودند و حمایت‌های خوبی برای توسعه این نوع ماشین‌آلات با هدف حرکت کشور به سمت ساخت تجهیزات نانو پوشش شد.

در کنار آن با اجرای برنامه‌هایی در زمینه صنعتی‌سازی تلاش کردیم این شرکت‌های سازنده با صنایع ارتباط برقرار کنند و در نتیجه آن حدود 96 ماشین‌آلات پوشش‌دهی نانویی ایرانی در صنایع کاربردی شدند. این صنایع نیز با استفاده از این ماشین‌آلات، محصولات پوشش‌دهی نانویی را به تولید رسانده‌اند؛ این محصولات دارای پوشش‌های نانومتری هستند.

در زمینه نانو پوشش‌ها که تجهیزات آن در کشور به تولید رسیده است، نیاز داریم تا حوزه‌های کاربردهای صنعتی، کارهای تحقیق و توسعه بیشتری را اجرایی کنیم.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید