• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۷:۰۲
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

عناصر برندسازی شهری

۲۷ آذر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, جامعه, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

امیرحسین روان مهندس معماری: ممکن است تعجب کنید وقتی از برندسازی شهری سخن به میان می‌آید، زیرا ایده اصلی برای برند سازی یک شهر در عناصر موجود در شهر و طراحی آن نهفته است. در واقع، شهر چیزی است که خود را به بازدیدکنندگان، ساکنان و مهمانانش نشان می‌دهد. اغلب اینطور برمی آید که تصویر یک شهر از عناصر فرهنگی، اقتصادی و سایر عناصری که ارائه می‌دهد نشأت می‌گیرد.جالب است بدانید که مفهوم برندسازی شهری برای ارتباطات شهری فرآیندی سودمند و مفید خواهد بود تا بر همین اساس محبوبیت برندسازی مکان علی الخصوص برندسازی شهری بعنوان یک استراتژی برای افزایش رقابت شهرها، جهت بهبود کیفیت زندگی ساکنین و به نوبه خود برای برنامه ریزان و طراحان را ایجاد انگیزه کند. به همین دلیل، برنامه ریزان و طراحان باید درک کنند که چگونه برندسازی شهر خود را در محیط‌های مختلف شهری و اجتماعی نشان دهند.برای بهسازی و ایجاد فرآیند برندسازی بهتر است بدانیم چگونه می‌توانیم توسعه شهری را به بهترین نحو هدایت کنیم تا به شیوه‌ای پایدار تبدیل گردد و بنابراین یک برند شهری پایدار ایجاد کنیم؟ چگونه می‌توانیم در شهر، بین تصاویر ارائه‌شده و واقعیت، به «تناسب» برسیم؟ سوالاتی از این دست نیاز است تا به درک نقش فعلی برندسازی شهری برسیم.

ارتباط برنامه ریزی و طراحی شهری در ایجاد تصویر پیش بینی شده از یک شهر چیست؟ پاسخ به این سؤال به درک پارامترهایی می‌رسد که یک برند خوب شهری را تعریف می کندکه همان ساختار و الگوی کیفیت زندگی در آن مکان و آن شهر نهفته است. دیدگاه‌های مربوط به نقش و تأثیر بر طراحی، تصویر و هویت شهر و مطالعات مربوط به برندسازی شهری به پیشینه تاریخی و معماری و زیبایی و چشم اندازهای شهر مربوط است و به بیان ساده‌تر عناصر برندسازی شهری بشرح ذیل می‌باشد:

  1. تاریخچه: شهرهایی که از دیرباز وجود داشته‌اند و هم اکنون نیز در میان شهرها قد علم کرده‌اند، تاریخ و فرهنگ غنی دارند. این شهرها محل رویدادهای بسیاری در طول تاریخ بوده‌اند که اهمیت زیادی دارند و حقیقت شهر از تاریخچه‌اش و اتفاقاتی که در طول سالها بر آن گذشته مبرا نیست.
  2. فرهنگ: فرهنگ یک شهر عامل دیگری است که هویت آن را می‌سازد. مردم، عادات و غذاهایی که می‌خورند نشان دهنده فرهنگ شهر است. چیزی که در نهایت این عناصر شهر را تعیین می‌کند این است که چگونه پارامترهای گوناگون آن اجازه می‌دهد تا خود را با هم وفق دهند و شهر راشکل دهند. یک شهر به عنوان یک طرح به خودی خود وجود ندارد. این کاربران و تجربه‌ای که در آن شهر کسب می‌کنند است که به آن هویت می‌بخشد. از این رو محور تصویر برند مبتنی بر فرهنگ شهر در این عوامل نهفته است.

3.معماری: ساختمان‌ها و سازه‌های شهر نشان دهنده معماری آن مکان و محدوده است. معماری شهر شامل طرح‌های ساختمان‌ها نیز می‌شود. در معنای لغوی آن، معماری «تصویر بصری» شهر را می‌سازد. بنابراین محیط ساخته شده، طرحی است از آنچه شهر می‌خواهد مردمش در زندگی روزمره خود تجربه کنند و این زیبایی شناسی شهری در هر شهر متفاوت جلوه می‌کند.

  1. آب و هوا: آب و هوای یک شهر بر نحوه زندگی مردمان ساکن آن شهر تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، آب و هوای استوایی در برخی از نقاط جهان بر سبک زندگی مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند تأثیر می‌گذارد. این اغلب در مورد دادن یک برند گردشگری به شهر بسیار مهم است. شما افرادی از کشورهای سردسیر دارید که به دنبال فرار از گرما هستند و بالعکس. تطبیق این عنصر در فرآیند برندسازی می‌تواند این سرمایه گذاری هدفمند باشد.
  2. اقتصاد: منبع درآمد در یک شهر بر سبک زندگی افراد ساکن در آن شهر تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، کشاورزی اولین فعالیت اقتصادی در برخی از نقاط جهان است و یا از بعضی از شهرها با عنوان صنعتی یاد می‌شود.

پس از فهرست کردن عناصر برندسازی شهری، درک چگونگی استفاده از آنها برای ایجاد تصویر یک برند هدفمند برای مجموعه شهری مذکور بسیار مهم است.برند سازی شهری نتیجه فرآیند ایجاد حس تعلق ساکنینی خواهد بود که جای پای برنامه ریزان شهری را در گوشه گوشه شهر حس می‌کنند و می‌کوشند تا برند شهرشان را نامدار کنند. شهرهای معروف دائماً در تلاش هستند تا خود را بعنوان یک ایده جدید معرفی کنند و جایگاه خود را در اذهان عمومی تثبیت کنند و اولین قدم درک نیازهای ساکنان و بازدیدکنندگان آن شهر خواهد بود. این به توسعه شهر به گونه‌ای کمک می‌کند که نیازهای هر دو گروه از مردم را برطرف کند. همچنین توسعه چشم انداز بلندمدت برای شهر می‌تواند کمک زیادی به تقویت برند مناسب برای شهر کند. این چشم انداز بلند مدت را می‌توان با استفاده از نقاط قوت شهر و نیازهای ساکنان و بازدیدکنندگان توسعه داد.

تگ ها: برندسازی شهریطراحی
مطلب قبلی

دو درجه کمتر، پویشی برای گرم کردن خانه‌ها

مطلب بعدی

سهم قابل توجه خدمات در تجارت بین‌الملل

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

سهم قابل توجه خدمات در تجارت بین‌الملل

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

تشخیص دقیق سرطان با سامانه ایرانی

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

استراتژی گذر از نوسانات بورس

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

شماره 2086 روزنامه نقش اقتصاد

۲۱ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

استراتژی گذر از نوسانات بورس

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

  علی رئوفی- بازار سرمايه ذاتاً بازاري پرنوسان است و همين نوسانات، آن را به بستري مناسب براي سرمايه‌گذاري حرفه‌اي و...

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید