• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۹:۴۳
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

مشارکت جهانی  کلید پیشرفت صنعت خودرو

۲ مرداد ۱۴۰۲
در آخرین اخبار, اسلایدر سه, پیشنهاد سردبیر, خودرو
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

اعظم السادات هراتی/روزنامه نگار

گروه خودرو: مشارکت جهانی با نحوهٔ مدیریت صحیح در بازار صنعت می‌تواند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه به وجود آورد. بابک صدرایی مشاور صنعت خودرو و بازار در گفت‌وگو با روزنامهٔ «نقش اقتصاد» در خصوص بازار خودرو و پایین بودن کیفیت خودروی داخلی، گفت: خودروهای ماچه به لحاظ کیفیتی، چه به لحاظ تکنولوژی فاصلهٔ بسیار زیادی را با همهٔ دنیا حتی کشورهای اطراف دارد و این مسألهٔ ریشه‌ای است، اینکه بخواهیم یک عامل را در به وجود آمدن این شرایط بازار مطرح کنیم درست نیست چرا که ده‌ها عامل از خرد و کلان وجود دارد که به این شرایط بازار رسیدیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من وضعیت فعلی موجود برای هر کسی واضح است که قابل دفاع نیست و عملکرد نامطلوب خودروسازی ایران را هر چقدر هم می‌گذرد به خوبی و بیشتر نمایان می‌شود.

این مشاور صنعت خودرو افزود: زمانی که ما از ساماندهی بازار خودرو صحبت می‌کنیم یعنی باید یک برنامهٔ کلان به وجود بیاید، برنامهٔ کلان از بسیاری زوایای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌توان از آن سخن گفت که بحث مفصلی دارد و در یک مصاحبه نمی‌گنجد.

صدرایی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در صنعت خودرو، افزود: یک بخشی وجود دارد که مسألهٔ کلان در بازار خودرو تأثیر دارد، مسائل سیاسی، اقتصادی همه مشخص است که تا زمانی که در تحریم به‌سر می‌بریم و تحت فشار هستیم بازار خودرو و صنعتمان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

وی گفت: مسألهٔ مدیریت یا نقشهٔ راه اقتصادی کلان کشور است، مسألهٔ کلان صنعتی است که باید صنعت خودرو بیاید در قالب یک برنامهٔ کلان صنعتی تعریف شود که برای آن هم استراتژی مدونی وجود ندارد، بحث نحوهٔ مدیریت است، نحوهٔ مشارکت جهانی است که باز هم به ترتیب تحریم‌ها و مسائل سیاست‌های داخلی و خارجی‌مان هیچ برنامه واقعی برایش مشخص نیست که بشود اصلاح پذیر باشد.

این مشاور صنعت خودرو خاطرنشان کرد: فارغ از هر مسأله‌ای، مُسکِن فعلی بازار خوردوی کشور به اعتقاد من این است که به جای این‌که دنبال قیمت‌گذاری‌های دستوری باشیم و با قیمت‌گذاری دستوری هم بر روند تولید و هم بر روند توزیع خودرو نتیجهٔ منفی بگذاریم و باعث شویم که همین انگیزه‌های کوچک برای تولید نیز از بین برود و همچنان خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شود و توزیع آن با مشکل روبرو شود و این‌که باز دلال‌ها در بازار سوء استفاده کنند باید تا می‌توانیم فضای رقابت را بیشتر کنیم.

صدرایی در گفت‌وگو با روزنامهٔ «نقش اقتصاد» در ادامه اذعان داشت: یک مُسکِن همین واردات خودرو است و اگر بخواهیم به صورت جدی به این مسأله ورود کنیم باید همت کافی در این امر داشته باشیم و این اتفاق بدون شک می‌تواند تاثیرگذار باشد، البته نه آن تاثیری که یک عده به صورت اغراق‌آمیز می‌گویند که چنانچه از فردا واردات صورت گیرد قیمت ماشین ۸۰ درصد ریزش پیدا می‌کند، چرا که ما محدودیت‌های تحریمی و ارزی داریم و اصلاً امکان واردات گسترده برای ما وجود ندارد، این صحبت‌ها بیشتر یک شعار و خواب و رویاست که برخی‌ها مطرح می‌کنند اما به هر صورت هر تعداد خودرویی که بتوانیم وارد کنیم حتی همین خودروی دست دوم و کارکرده را هم که بتوانیم وارد کنیم باز هم در بازار ناهنجار فعلی که باعث تأسف است، می‌تواند تأثیری مثبت داشته باشد و اوضاع را بهبود یابد.

وی بیان داشت: برای حل ریشه‌ای مشکلات بازار خودرو به عواملی که در قسمت قبل صحبت‌هایم به آن اشاره کردم پرداخته شود که یک زیرساخت دائمی و یک راه‌کار امن ایجاد شود که خودروساز ما به به این نقطه در شرایط فعلی نرسد که این هم آمل و اگرهای زیادی دارد که همه می‌دانیم تا حدود زیادی قابل اجرا نخواهد بود.این مشاور صنعت خودرو و بازار گفت: به اعتقاد من برای صنعت خودروسازی کشور و پیشرفت صنعت خودروسازی ایران و این بحثی که می‌گوییم چرا کیفیت خودروها پایین است ما باید یک راه‌حل عقلانی داشته باشیم یعنی بدانیم که تعریف کیفیت چیست؟ تعریف محصول چیست؟ و اینطور نیست که بگوییم آیا هر آنچه که تولید می‌شود می‌توانیم بگوییم خودرو تولید کرده‌ایم؟ چرا که خودرو کالایی است امروزه تعریف دارد یعنی کالایی که حداقل یک استانداردهای ایمنی، فنی و تکنولوژی که باید داشته باشد، متأسفانه خودروی تولید داخلی ما این ویژگی‌ها را ندارد و ما به جای این‌که این مشکلات را حل کنیم و از این شرایط فرار نکنیم و به سمت تولید خودروی برقی رو بیاوریم.صدرایی افزود: خودروی برقی حداقل یک بازهٔ زمانی ده ساله به لحاظ فرهنگی و زیرساختی آن در ایران نیاز است که ده الی پانزده درصد آن روانهٔ بازار شود، در نتیجه این است که ما باید برای صنعت خودروسازی برنامه‌ای مدون تعریف کنیم و یک حد میانه را در نظر بگیریم یعنی یک صنعتی که هم تولید کند هم واردات داشته باشد، حتی با شرکت‌های معتبر برنده در تولید هم مشارکت داشته باشد تا به مرحله‌ای برسد که رقابت ایجاد کند.وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک کارشناس می‌گویم تا رقابت در سطح خودروسازی ایجاد نشود مفهومی از بهره‌وری، کیفیت، تکنولوژی و آینده پژوهی در این صنعت شکل نخواهد گرفت و ما بیست سال دیگر هم شاهد این خواهیم بود که پژو پارس، کوئیک و سمند تولید می‌شود و هیچ تغییری هم صورت نگرفته، کما اینکه فقط کیفیت آن‌ها روز به روز نازل‌تر می‌شود.

مطلب قبلی

دست‌ اندازی به دارایی‌های 200 میلیارد یورویی روسیه

مطلب بعدی

روسیه  بازنده نبرد انرژی

آقای دیانی

آقای دیانی

مطلب بعدی

روسیه  بازنده نبرد انرژی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

۱۱ تیر ۱۴۰۴

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شرکت‌های ایلان ماسک قربانی دعوا با ترامپ می‌شوند؟

۱۱ تیر ۱۴۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

۱۱ تیر ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

براساس اعلام وزارت راه، آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بین‌المللی بسته شد و لغو پروازهای...

خدمات حضوری بانک سپه از سر گرفته شد/ در تلاشیم طی 48 ساعت آینده ارائه خدمات غیر‌حضوری امکان‌پذیر شود

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از برقراری مجدد ارائه خدمات حضوری این بانک...

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

جرایم تأخیر مشتریان اعتباری بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه سال جاری در راستای پویش...

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین و اجرای طرح جامع ''حمایت از تولید'' برای جبران خسارات صنایع آسیب‌دیده در...

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تدابیر هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی ۱۶۰ هزار نیروهای عملیاتی در...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید