دستاوردهای 15ساله بانک شهر در مسیر توسعه

0
42

نقش اقتصاد: داشتن پشتوانه قوی مالی – اقتصادی برای هر سازمان و نهادی یکی از شروط حرکت مستمر و باثبات برای هر سازمانی محسوب می شود. راه اندازی بانک شهر نیز یکی از آرزوهای شهرداری در این راستا تلقی می شود که از سرمایه های مهم این سازمان به شمار می آید که با عملکردی مطلوب طی حدود 15 سال فعالیت خود در کشور توانسته است به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده خود در این راستا جامه عمل بپوشاند.

بانک شهر امروزه با رصد جامعه و حرکت در مسیر اصول نوین بانکداری با درک درست نیازهای متقابلِ مردم در کنار شهرداری قرار گرفته است و با حضور در حوزه های مختلف در صدد خدمات رسانی به شهروندان را دارد. اقدامات بانک شهر در حوزه ارزی – ریالی و بانکداری الکترونیک به گفته مسئولان و سازمان های مختلف در کلان شهر های کشور، تا کنون توانسته است عنوان بانکی برتر به ویژه در حوزه ارزی را از آنِ خود کند. افزایش ظرفیت روش های نوین تامین مالی همانند اوراق صکوک، اوراق اجاره و اوراق مرابحه در بانک شهر از شاخص قابل اشاره در این بانک است که به منظور توسعه اقتصاد شهری در صدد توسعه خدمات رسانی به شهروندان صورت گرفته است.

از سوی دیگر با انتشار صورت های مالی 12 ماهه منتهی به پایان سال گذشته با استناد به آنچه که در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) مشخص شد؛  این بانک با جلب کامل اعتماد شهروندان و مشتریان شبکه بانکی ضمن تقویت جایگاه خود در شبکه بانکی کشور، در مسیر درست و اصولی بانکداری حرفه ای حرکت می کند.

بانک شهر طی فعالیت حدود 15 ساله خود به دستاوردهای مطلوبی دست یافته است که می توان به صورت تیتروار به موارد ذیل اشاره کرد:

  • نوآوری در ارائه خدمات بانکی
  • توسعه و گسترس خدمات بانکداری الکترونیک
  • کمک به نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی
  • کسب عنوان بانک محبوب مردمی در «جشنواره بانک محبوب من»
  • بانک عامل نمایشگاه های کتاب تهران و شهرستان در سال های 94 تا 99
  • حمایت مالی جهت راه اندازی و احداث خطوط متروی تهران و کلانشهرها
  • حمایت مالی از پروژه های بزرگ شهری در کلانشهرها
  • کمک به رونق اقتصادی و تولید ملی با حمایت از تولیدکنندگان
  • خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در سال های متوالی در ایام اربعین حسینی
  • ارائه خدمات نوین ارزی به صنایع مختلف در جهت کمک و تسهیل به گردش درآمدن چرخ اقتصادی
  • کسب عنوان برتر در شبکه های اجتماعی نظام بانکی کشور
  • کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده
  • حمایت از حوزه فرهنگ و هنر در جشنواره هایی مانند جشنواره فرهنگی و هنری فیلم های سینما( هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر)

بر اساس این گزارش؛ همچنین راه اندازی طرح آتی شهر (افتتاح حساب ویژه برای کودکان و توسعه مزایای جانبی آن به مرور زمان) و طرح آتینو (طراحی اپلیکیشن بانکی، باشگاه مشتریان و وب سایت خاص کودکان و نوجوانان) در روزهای نخست بازگشایی مدارس از جمله جدیدترین طرح های بانک شهر به منظور حمایت از گروه های سنی نوجوان و جوان و آینده سازان کشور محسوب می شود.

همچنین با توجه به اهمیت جایگاه ارزی بانک شهر در شبکه بانکی کشور (قرارگرفتن در میان 3 بانک برتر کشور در حوزه ارزی) و برتری محسوس آن به نسبت سایر بانک ها در این حوزه، این بانک طی سال گذشته در حوزه ارزی بیش از 300 درصد تحقق اهداف بودجه ای را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

رشد 500 درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج در شعب بانک شهر

بانک شهر همچنین در راستای تحقق شعار جوان سازی جمعیت از طرح های واگذاری تسهیلات به منظور فرزندآوری و اشتغالزایی به منظور تامین خانوارها حمایت کرده است و در این راستا بیش از 5 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی ، 3 هزار فقره تسهیلات فرزندآوری و 2 هزار و 600 فقره تسهیلات ازدواج از سوی شعب سراسر کشور بانک شهر پرداخت شده است.  بدین ترتیب بانک شهر تنها در تیر ماه بیش از 600 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده و رشد 500 درصدی را به ثبت رسانده است. این درحالیست که این میزان در سال گذشته تنها در حدود 170 فقره بوده است. همچنین پرداخت تسهیلات ازدواج در 3 ماهه نخست 1402 به نسبت مدت مشابه در سال گذشته با رشد 6 برابری همراه بوده است.

 

همراه شهر پلاس

بانک شهر همچنین در راستای ارائه خدمات نوین بانکی توانسته است با نرم افزار جدید و به روز همراه شهر پلاس با ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود، علاوه بر ارتقاء سطح امنیت با وجود کاربری سادگی و یکپارچگی خدمات،  بدون حضور در شعب این بانک امکان خرید از طریق همراه شهر پلاس برای شهروندان ممکن شده است، و بر اساس آخرین آمار تاکنون نیز نزدیک به 189 هزار نفر درخواست تسهیلات خود را به صورت غیرحضوری به بانک شهر ارائه داده اند. همچنین امکان  ثبت، تایید و انتقال چک های صیادی نیز به راحتی در همراه شهر پلاس انجام شده و این امکان توانسته رضایتمندی فعالان اقتصادی و کسبه را از بانک شهر افزایش دهد.

 

مهر تایید سهامداران بر عملکرد مالی بانک شهر

مجمع عمومی عادی سالانه بانک شهر با حضور 7/77 درصدی سهامداران و رضایتمندی آنان از عملکرد مالی این بانک در سال 1401 برگزار شد. از سوی دیگر تیم مدیریتی بانک شهر در 3 ماهه نخست سال جاری نیز همانند سال گذشته توانسته، فصل دیگری از افتخارات برای خود به ارمغان بیاورد. رشد 43 درصدی درآمد تسهیلات اعطایی و کاهش 20 درصدی سهم سود سپرده‌گذاران نسبت به مدت مشابه در بانک شهر نشان از جذب منابع ارزان قیمت بوده و این مهم موجب رشد چشمگیر خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری و ثبت عدد 2،990 میلیارد تومانی را برای این بانک به ارمقام آورده است. همچنین با انتشار صورت‌های مالی 3 ماهه نخست سال 1402 بانک شهر، مشخص شد که خالص درآمد کارمزدی این بانک نسبت به مدت مشابه رشد 138 درصدی داشته و به عدد 1،386 میلیارد تومان رسیده است. جمع درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره 3 ماهه سال گذشته رشد 830 درصدی داشته و عدد فوق العاده 6،257 میلیارد تومانی را ثبت کرده است. در نهایت سود خالص “وشهر” در 3 ماهه عدد 6،475 میلیارد تومان بوده که 88 درصد کل سود خالص سال گذشته را پوشش می دهد.

همچنین کیفیت و سرعت در خدمت رسانی باعث افزایش سپرده‌های مشتریان بانک شهر در سال گذشته به رقمی بالغ بر ۱۹۴ هزار میلیارد تومان شده است. این درحالی‌است که جمع سپرده‌های مشتریان بانک شهر در سال1400 معادل 141 هزار میلیارد تومان بود. برهمین اساس، جمع سپرده‌های مشتریان این بانک در  حدود 52 هزار میلیارد تومان رشد داشته است.

لازم به ذکر است حرکت در مسیر رشد و توسعه در شرایط تحریمی فرآیندی دشوار است که در صورت در اختیار داشتن مدیران ارشد کاردان و با تجربه می توان اهداف توسعه ای خود را محقق ساخت. بانک شهر نیز با اتکاء به مدیران خبره و همچنین در اختیار داشتن دانش و تکنولوژی روز توانسته است در عرصه فعالیت های داخلی و خارجی ایفای نقش مطلوبی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید