مجلس باید به آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ورود کند

0
81

مجید گودرزی کارشناس بازار مسکن، در گفت‌وگو با روزنامهٔ نقش اقتصاد در خصوص ورود مجلس به آمارهای بانک مرکزی، گفت: مدعی العموم و مجلس باید به آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ورود کنند، چرا که بین هزینهٔ نهایی ساخت و قیمت بازار مسکن در برخی مناطق بیش از 600 درصد اختلاف وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از آگهی‌ها کاذب بوده و وجود خارجی ندارند، جمع بزرگی از ذی‌نفعان بی وقفه برای بالا بردن قیمت مسکن و تشدید بحران در مسکن تلاش می‌کنند.

این کارشناس صنعت مسکن خاطرنشان کرد: دو نهاد رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هم هر زمان قیمت مسکن به سمت متعادل شدن حرکت می‌کند کند، با انتشار آمارهای کاذب بر تنور داغ این بازار می‌دمند.

گودرزی اضافه کرد: حدود دو سال اخیر بازار مسکن بر اساس اطلاعات ثبت شده در دفاتر مشاوران املاک 15 درصد کاهش را نشان می‌داد، اما بلافاصله مرکز آمار و بانک مرکزی طی آماری ساختگی 4 درصد افزایش قیمت مسکن را منتشر کردند.

وی تصریح کرد: اکنون نیز با وجود کاهش حداقل 25 درصدی قیمت ملک و کاهش انتظارات تورمی، بانک مرکزی و مرکز آمار دوباره دست به کار شده‌اند، گویا منبع اطلاعات آن‌ها آگهی‌های کاذب است نه خرید و فروش‌های واقعی!

این کارشناس صنعت خودرو گفت: ما خواستار ورود مدعی العموم و مجلس شورای اسلامی به آمارهای کاذب نهادهای رسمی و انتشار آمار مسکن شده‌ایم و باید جلوی دروغگویی رسمی را بگیریم چرا که این یک مطالبهٔ جدی و ملی است.

گودرزی عنوان کرد: باید جلوی انتشار آمارهای دروغ و آمارسازی ذی‌نفعان را در نهادهای رسمی گرفت.

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید