‍ 💢پیام سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به مناسبت”روز روستا و عشایر”

0
87
✅به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، متن پیام دکتر غلامرضا هادربادی بدین شرح است:
⬅️پانزدهم مهرماه با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ غنی روستایی و همچنین جامعه پرتلاش عشایر، به نام روز ملی روستا و عشایر، نام‌گذاری شده است. روستا به عنوان محور تولید و کشاورزی در فرآیند توسعه کشور دارای اهمیت بسزایی است. جایگاه و نقش استراتژیک بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور در ذیل عملکرد جامعه مولد روستاییان و عشایر بعنوان کانون های ارزش آفرینی شناخته می‌شود. بر این اساس تولید کشاورزی در روستا و مناطق عشایرنشین، امنیت غذایی، کمک به امنیت پایدار مرزها، ارتقای سلامت جامعه، اشتغال مولد، امنیت روانی و حفظ فرهنگ ها را به همراه دارد.
⬅️توجه به روستا و کشاورزی در گسترۀ فرهنگ تعاون و تعاونگری از طریق ساختار سازی شبکه تعاونی های روستایی، کشاورزی و فعالیت تشکل ها و اصناف کشاورزی، تسهیل فرآیند تعاملی دولت با تعاونی ها، تشکل ها و صنوف در راستای توسعه و پیشرفت جامعه روستایی، از اولویتهای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران محسوب می شود. از بدو تشکیل تعاونی های روستایی، کشاورزی و تشکل ها، زمینه مشارکت گسترده روستاییان، عشایر و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در فرآیند توسعه روستایی و عشایری فراهم شده است. ارتقای کیفیت زندگی روستایی و عشایری، ارتقای بهره وری، توسعه‌ فرصت های پایدار و ایجاد ظرفیت های متنوع اقتصادی، مشارکت موثر و همه جانبه مردم و نهادها در فرآیند برنامه ریزی، از پیش نیازهای توسعه‌ پایدار و جامع نگر است که رشد و توسعه تعاونیها رسیدن به این هدف متعالی را تسهیل می‌‌نماید.
⬅️فرا رسیدن روز روستا و عشایر را به جامعه تلاشگر، پویا و شریف روستایی و عشایری، تبریک عرض نموده و امید است با ارتقای ظرفیت ها و توانمندسازی بخش روستایی و عشایری در عرصه های تولید شاهد بالندگی هر چه افزونتر بخش کشاورزی و سر بلندی روستائیان و عشایرعزیز بعنوان حافظان امنیت غذایی ایران عزیز اسلامی باشیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید