چشم انداز ۲۰ ساله؛ توسعه انرژی تجدیدپذیر

0
71

با توجه به شرایط بادی و خورشیدی کشور چشم انداز 20 ساله ما توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

صنعت برق کشور از لحاظ ظرفیت‌های صنعتی جایگاه بسیار خوبی دارد و 92 هزار مگاوات ظرفیت نصب نیروگاهی و بیش از یک میلیون کیلومتر شبکه فشار قوی، متوسط و توزیع اکنون در شرایط فعلی داریم.

علاوه بر آن ظرفیت بیش از 500 هزارمگاولت آمپر پست‌های انتقال هم به تازگی به دست آورده‌ایم. با توجه به وجود نیروهای متخصص که از میانگین سطح جهانی بالاتر است و به عنوان محوریتی که از لحاظ تراز بالای برقی و صادرات و واردات در منطقه داریم و بسیاری از محصولات ما به کشورهای مختلف صادر می‌شود، بیش از 95 درصد محصولات را داخل کشور تولید و به عنوان یک صنعت خودکفا و در سطح بالا مطرح هستیم.

رویکر وزارت نیرو برای سال‌های آینده تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر است و ما در بخش نیروگاه حرارتی جزو سازندگان هستیم و تولیدات ما به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام شده، انرژی‌های تجدیدپذیر هم باید جایگاه بهتری در صنعت برق داشته باشند چرا که روی این موضوع تمرکز خوبی به عمل آمده است و نیز از سال آینده دستاوردهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت. به طوریکه سال آینده سال تحول صنعت برق در جهت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیرخواهد بود.

پتانسیل‌های انرژی خورشید و باد در داخل کشور شرایط مطلوبی دارند. برای 20 سال آینده هم تمرکز بر این است که با استفاده بیشتر از تولیدات انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌مندی از ظرفیت سازندگان بومی، جایگاه بسیار خوبی در این صنعت داشته باشیم.

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید