• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۱۸:۲۵
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه اقتصادی بانک و بیمه

اولین جشنواره ملی دال– آن ؛ دریچه ای به سوی مردمی سازی فرهنگ بیمه و پرورش خلاقیت در این صنعت

۲۳ بهمن ۱۴۰۳
در بانک و بیمه
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

اولین دوره جشنواره ملی دال- آن، به عنوان رویدادی استارتاپی و کسب و کاری در صنعت بیمه به زودی برگزار می شود.

به گزارش نقش اقتصاد آنلاین، اولین دوره جشنواره ملی دال- آن، به عنوان رویدادی استارتاپی و کسب و کاری در صنعت بیمه به زودی برگزار می شود. این رویداد استارتاپی و کارآفرینی صنعت بیمه، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان است که با هدف تسهیلگری و ایجاد بستر مناسب برای استقرار کسب‌وکارهای جدید بیمه‌محور، جلب‌توجه افکار عمومی به اهمیت صنعت بیمه و ترویج نوآوری و فرهنگ بیمه برگزار می شود. بنا به گفته دکتر بهروز اسدنژاد، اقداماتی مانند برگزاری جشنواره‌ها و استارت آپ‌ها، به مردمی‌سازی فرهنگ بیمه کمک می‌کند.

مدیریت ریسک بیمه ایران یکی از اهداف این جشنواره را در این می داند که ایده‌ها را منحصر در نخبگان نکنیم و از همه افراد کمک بگیریم، مخصوصا دانشجویان و دانش‌آموزان. طبق فرایند گفته شده، بذر ایده اعلام می‌شود تا مسائل صنعت بیمه بر مبنای آن دریافت، ارزیابی و درنهایت ایده‌های برتر انتخاب و برروی آنها سرمایه‌گذاری شود. در همین راستا برآن شدیم تا با دکتر اسدنژاد که به عنوان عضو هیأت داوران اولین دوره جشنواره ملی دال آن فعالیت می کنند، گفت و گویی داشته باشیم که از نظر می گذرد:

برگزاری رویداد جذب ایده “دال- آن”، چگونه به گسترش فرهنگ نوآوری در صنعت بیمه کمک می کند؟

پس از مدتی ،هر صنعت وشرکتی دچار یک پاردایم و یک سپهر گفتمانیمی شود که به تدریج شرکت را به سمت انسداد وریه های خلاقانه و نو آورانه پیش می برد . در واقع بعد از مدتی همه شبیه هم فکر می کنند لذا کاری که این رویداد انجام می دهد این است که افرادی خارج از سازمان ایده های نوآورانه را جمع می کنند تا این پارادایم گفتمانی شکسته شود . فایده دیگر این رویداد این است که تصور اینکه خلاقیت و نوآوری تنها باید در اختیار افراد خاص و متخصص داخل شرکت یا صنعت باشد؛ از بین می رود. چرا اجازه ندهیم که از بیرون از شرکت افرادی وارد چرخه نوآوری و خلاقیت در شرکت شوند. در واقع رویداد جذب ایده «دال –آن» این چرخه معیوب را از بین برده و با وارد کردن افراد خلاق خارج از شرکت و صنعت به کمک صنعت بیمه می آید.

آیا سرمایه گذاری “دال- آن” بر روی ایده های اینشورتکی، می تواند منجر به افزایش ضریب نفوذ در صنعت بیمه شود؟

با کمک تیم دال – آن و با سرمایه گذاری روی ایده ها و نظرات مشروط به اینکه مراحل تجاری سازی و پرورش آن ایده طی شود، در بلند مدت نیازهای جدید و بازارها و محصولات جدیدی کشف می شود که می تواند به تعداد زیادی از افرادی که تا الان نمی دانستند که همچنین بازاری و نیازی وجود دارد کمک کند وبه این صورت ضریب نفود بیمه را بالا ببرد.

چگونه هم راستایی ایده های فناورانه با نیازهای واقعی بازار بیمه را بسنجیم؟

اینکه ایده های فناورانه با نیازهای واقعی بازار بیمه منطبق هستند در ابتدا باید نیازهای صنعت بیمه سنجیده شود . قبل از هر اقدامی فارغ از اینکه در حوزه تجاری، بازرگانی، سیاسی یا اجتماعی است، باید نیازسنجی شود و تحقیقات بازار بر روی آن اقدام صورت گیرد. در واقع می بایست قبل از هر اقدامی، نیازهای واقعی صنعت بیمه را بسنجیم و بعد محوریت جذب آن ایده ها را بر اساس نیاز واقعی بازارکشف کنیم و بسنجیم. باید بدانیم ایده های فناورانه در راستای نیازهای صنعت و بازار هست یا نه. در این مرحله باید اقدام دیگری هم صورت گیرد و آن، تحقیق از طریق حلقه نجبگان وخبرگان صنعت بیمه یا از طریق عموم مشتریان این صنعت است که آیا نیازهای واقعی بازار از بعد فناوری ، محصول و ارایه خدمات چیست و بر اساس آن، ایده ها را با این معیار بسنجیم که همراستا با این نیازها هستند یا خیر.

چگونه می توان همکاری میان اینشورتک ها و شرکت های بیمه را تسهیل کرد؟

برای تسهیل کردن روابط اینشورتک ها و شرکت های بیمه اولین قدم فرهنگ سازی است. یعنی در صنعت بیمه و شرکت های بیمه گفتمان ایده های فناورانه و سازمان های چابک و فناورمحور جا بیفتد. باید یک اقدام فرهنگی مستمر و گسترده ای رخ دهد تا صنعت بیمه به اهمیت این امر پی ببرد. نکته دیگر آگاه سازی شرکت های بیمه به ویژه هیئت مدیره آنهاست تا مقاومت نکرده و در مقابل اهمیت وضرورت اینشورتک ها تعهد داشته باشند. نکته سوم قوانین حاکم در صنعت بیمه است. باید رگولاتورهای این صنعت توجیه باشند که قوانین متراکم و بعضا متضاد را در روابط با اینشورتک ها تسهیل،روان سازی و چابک کند تا درگیر پیچ وخم نشود . الان صنعت بیمه یا بیمه مرکزی قوانین سختی برای اینکه اینشورتک بتواند محصولی را آزمایش کند و منتشر کند، در نظر گرفته یا اینکه عملا بیمه مرکزی از اینشورتک حمایتی صورت نمی دهد. رگولاتور باید قوانین جداگانه ای برای این دسته از بازیگران صنعت بیمه که نقش بسزایی در صنعت بیمه و ارتباط با ذی نفعان و مشتریان بیمه دارد؛ وضع کند و در نهایت اینشورتک ها نیز باید توجیه شوند که راهکارهایشان باید در راستای گره گشایی و حل مساله در صنعت بیمه باشد. با در نظر گرفتن این مسائل، امیدوارم شاهد حضور پررنگ و مؤثر اینشورتک ها در صنعت بیمه باشیم.

چگونه می‌توان از تجربیات بین‌المللی در زمینه نوآوری‌های بیمه‌ای بهره‌برداری کرد؟

تمام اینشورتک های موفق در کشورهای توسعه یافته یا همسایه، در یک اکوسیستم، موفق شده اند. فکر اینکه یک ایده در کشور مالزی یا ترکیه پا گرفته پس ما نیز به عنوان یک تجربه بین المللی، آن را در کشور خودمان پیاده سازی کنیم، اشتباه است. یادمان نرود که آن اینشورتک موفق، دریک اکوسیستم موفق شده است. تجربه این است که مؤلفه های اثر گذار در بلوغ یا تولد اینشورتک را بررسی کنیم. اینکه، چه فضای مقرراتی و قوانینی برای آن وضع شده؟ واکنش شرکت های بیمه چیست؟ میزان سرمایه گذاری و نقش دولت و نهاد ناظر چیست؟ وضعیت فروش سنتی بعد از آمدن اینشورتک موفق، به چه صورتی ست؟ میزان استقبال مشتریان چقدر است؟ همه اینها باید بررسی شود. اخذ تجربه از این شرکت های موفق نوآور و آوردن آن کافی نیست، بلکه اکوسیستم را باید بررسی کرد باید به تمامی عوامل اثرگذار بر بلوغ و تولد آن اینشورتک هم توجه کنیم تا ایده اینشورتک موفق برای کشور ما هم موفق باشد.

چه توصیه‌هایی برای کارآفرینان جوان که قصد دارند وارد صنعت بیمه شوند دارید؟

به کارآفرین های جوان که تازه با بیمه آشنا شده اند، بگویم که بیمه به عنوان یک صنعت سپید در جهان شناخته می شود. چون منافعش با منافع مردم همسو است . صنعت بیمه سلامت محور است. همانقدر که مردم از تصادفات، خطرات و حوادث دغدغه دارند و در حراص هستند، شرکت های بیمه نیز دغدغه دارند برای عدم وقوع حوادث. به همین دلیل است که از مردم حمایت می کنند. بنابراین این صنعت خیلی مسائل حل نشده دارد، چون در ارتباط مستقیم با مردم و سلامت جان و مال مردم است. پس اگر این کارآفرین ها صنعت بیمه را انتخاب کرده اند با تمام وجود با آن مواجه بشوند. چقدر از جوانان مملکت یا نیروی کار مفید این کشور در تصادفات کشته می شون. کارآفرین هایی که در این صنعت هستند باید دردها و رنج ها و دغدغه های مردم را حل کنند.

مطلب قبلی

فروش بیش از 20 هزار میلیارد ریال کالا در مزایده 287 اموال تملیکی

مطلب بعدی

فراخوان سرمایه گذاری در صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ماکو

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

فراخوان سرمایه گذاری در صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ماکو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

برنج ایرانی به زودی ارزان‌می شود/ ریزش شدید قیمت‌ها تا دو هفته آینده

ورود دو سیگنال قیمتی به بازار ارز/ چرا الان دلار نخرید، بهتر است!؟

قاطی کردن آب با بنزین در یکی از جایگاه‌های سوخت واقعیت دارد؟

دست‌ها روی ماشه/ آیا اروپا حکم مرگ برجام را امضا خواهد کرد؟

وزیر نفت: سهمیه و قیمت بنزین تغییر نمی کند

آغاز فروش بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین/ قیمت‌ها اعلام شد

قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

برنج ایرانی به زودی ارزان‌می شود/ ریزش شدید قیمت‌ها تا دو هفته آینده

ورود دو سیگنال قیمتی به بازار ارز/ چرا الان دلار نخرید، بهتر است!؟

قاطی کردن آب با بنزین در یکی از جایگاه‌های سوخت واقعیت دارد؟

وزیر نفت: سهمیه و قیمت بنزین تغییر نمی کند

آغاز فروش بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین/ قیمت‌ها اعلام شد

افغان ها با بازار مسکن چه کردند؟

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

«نقش اقتصاد» از تأثیرات مخرب کمبود برق بر امنیت غذایی کشور گزارش می دهد؛ طوفان ناترازی و بحران کشاورزی

هزینه تحصیل فرزندان در بخش خصوصی سر به فلک کشید؛ تحصیـل لاکچـری!

«نقش اقتصاد» در گزارشی به چالش‌های هدررفت گاز و تأثیر آن بر معیشت خانوار پرداخت تحدید معیشت با تهدید بحران انرژی

«نقش اقتصاد» در گزارشی به دلایل افت صادرات نفت ایران و چالش‌های پنهان آن پرداخت؛ آیا بهار نفتی ایران دوباره خزان شد؟

عوامل کلیدی گسترش و راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت در کشور واکاوی شد بارسنیگن یارانه سوخت بـر دوش اقتصـاد

قبلی بعدی

گفت و گو

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید