• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۴ - ۰۲:۵۸:۱۳
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه اقتصادی بانک و بیمه

مدیرعامل شرکت فینوتک: جشنواره ملی دال–آن فرصتی برای ایده پردازی، نوآوری و تغییر فرایندها است

۲۷ بهمن ۱۴۰۳
در بانک و بیمه
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0
بهبود وضعیت صنعت بیمه درایران همواره دغدغه مدیران این صنعت بوده وهست. دردنیای امروزه از دل بیمه‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی شکل می‌گیرد، لذا ترویج فرهنگ بیمه و کمک به حل مشکلات اصلی این صنعت، همواره باید در صدر برنامه های مدیران شرکت های بیمه قرار گیرد.
به گزارش نقش اقتصاد آنلاین، بهبود وضعیت صنعت بیمه درایران همواره دغدغه مدیران این صنعت بوده وهست. دردنیای امروزه از دل بیمه‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی شکل می‌گیرد، لذا ترویج فرهنگ بیمه و کمک به حل مشکلات اصلی این صنعت، همواره باید در صدر برنامه های مدیران شرکت های بیمه قرار گیرد. ازاینرو، اولین جشنواره ملی دال–آن  با هدف بهبود وضعیت صنعت بیمه و همچنین ترویج فرهنگ بیمه، تسهیل‌گری و ایجاد زمینه برای استقرار کسب و کار‌های جدید بیمه محور، ایجاد انگیزه در صنایع مجاور برای سرمایه گذاری در خدمات بیمه‌ای، ایجاد امید و انگیزه کافی برای ایده پردازی و توسعه خدمات بیمه‌ای و جلب توجه افکار عمومی به صنعت بیمه  برگزار می شود. در همین راستا با مهدی ملکی، مدیرعامل شرکت فینوتک، گفت وگویی ترتیب داده ایم که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد:

برگزاری رویداد جذب ایده “دال- آن”، چگونه به گسترش فرهنگ نوآوری در صنعت بیمه کمک می کند؟

یکی از کارکردهای اینگونه رویدادها این است که شرکت های صنعت بیمه را با فضای نوآوری دانشگاهی و فضایی که خارج از صنعت است، مرتبط می کند. مدیران شرکت های بیمه ای به دلیل اینکه غرق در انجام کارهای اجرایی می شوند؛ فرصتی برای ایده پردازی، نوآوری و تغییر فرایندها ندارند. لذا وقتی که از بیرون صنعت، با ذهنی باز و بدون هیچ پیش فرض و بن بست های ذهنی به موضوعات نگاه شود، می تواند کمک کننده باشد. وهمچنین باعث می شود که صنعت بیمه از زاویه های دیگر به خود نگاه کند ودرادامه پیوند این دو مسیر بسیبار اتفاق خوشایندی است و منجربه بهبود و ارتقای این صنعت و شرکت ها می شود. اینگونه رویدادها قطعا اثرگذار است و به مدیران از یک سو و به ایده پردازان و نخبگان نیز از سوی دیگر کمک می کند جذب شوند و ایده ها را به ثمر برسانند.

آیا سرمایه گذاری “دال- آن” بر روی ایده های اینشورتکی، می تواند منجر به افزایش ضریب نفوذ در صنعت بیمه شود؟

قطعاً همین طور است. همینطور که می دانیم ضریب نفوذ بیمه در کشورما شرایط خوبی ندارد. به همین دلیل اینگونه اقدامات و سرمایه گذاری ها در افزایش ضریب نفوذ کمک کننده است. زیرا یکی از دلایل عدم گسترش ضریب نفوذ بیمه ،خدمات نامناسب، فرایندهای نامناسب و کندی ها در خدمات شرکت های بیمه دیده می شود که طبیعتا روی مصرف کننده و مشتریان تاثیر می گذارد و برند بدی را برای شرکت های بیمه به جا می گذارد. با توجه به اینکه ایران کشور پرجمعیتی است و خدمات بیمه مان می تواند گستردگی بیشتری داشته باشد؛ به نظرم ایده هایی که این ضعف ها را بپوشاند و خدمات بهتری را در اختیار بیمه گذاران و بیمه شدگان بگذارد، قطعاً کمک می کند تا اقبال بیشتری نصیب شرکت های بیمه شود. و درهمین راستا ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا می کند، کیفیت خدمت دهی، گسترش خدمت دهی، توسعه خدمات و پیدا کردن نقاط کور بازار باعث بزرگتر شدن کیک صنعت بیمه شده و باعث می شود که بیمه در ایران به استانداردهای جهانی روز به روز نزدیک و نزدیک تر شود.

چگونه هم راستایی ایده های فناورانه با نیازهای واقعی بازار بیمه را بسنجیم؟

یکی از مسیرها برای سنجش ایده های فناورانه با نیازهای واقعی باز، همین رویداد دال – آن است. صنعت و شرکت های بیمه ای باید از این رویداد استفاده کرده و موضوعات و مشکلات خود را مطرح کنند و از فضای نوآورانه دانشگاهی و استارتاپی بخواهند تا با ارایه پیشنهادات خود، این مشکلات را حل کنند.  مسیر دیگر اینکه استارتاپ ها و کارآفرین ها در فضای نوآوری و با استفاده از دانش خود پیشنهاداتی را ارایه کنند و این فرصت را به مدیران شرکت های بیمه بدهند تا با ارزیابی این پیشنهادات و ایده های خلاقانه برای بهبود عملکرد خود راه حلی بیابند. در واقع برگزارکنندگان دال –آن سعی می کند دو طرف را به هم نزدیک کنند و نیازها را با هم تطبیق دهند تا هم ایده ها به سرانجام برسند و هم عملکرد شرکت ها بهبود داثشته باشند و تاثیر مثبت در بهبود فرایندها ایجاد شود.

چگونه می توان همکاری میان اینشورتک ها و شرکت های بیمه را تسهیل کرد؟

مهمترین مساله، این است که افکار مدیران ارشد، اعضای هیئت مدیره و تصمیم گیرندگان شرکت های بیمه با افکار و ایده های فناورانه و نوآورانه همراه و همراستا شود. ایده های فناورانه کمک کننده است و شرکت ها را به اهدافشان می رساند. آنچه که مانع است و فضای شرکت های بیمه و اینشورتک را کمی نامناسب می کند، عدم باور به اینکه بهره گیری از فناوری و ایده های نوآورانه منجربه بهبود و توسعه عملکرد شرکت ها می شود. دراین حوزه نیاز به کار فرهنگی داریم تا طرز فکر مدیران ارشد و تصمیم گیرنده را در مرحله سرمایه گذاری به سمت نوآوری ها سوق داده و از توقف اینشورتک ها در این مرحله جلوگیری کنیم.

چگونه می‌توان از تجربیات بین‌المللی در زمینه نوآوری‌های بیمه‌ای بهره‌برداری کرد؟

یکی از موضوعت کمک کننده  به برگزاری رویدادهای بین المللی این است که ما در صنعت بیمه ارتباط قوی با کشورهای دیگر نداریم و طبیعتاً آنجه از فضای بیرون دریافت می شود، مطالعات و تحقیقات انفرادی است. به نظرم کنفرانس های مشترک با شرکت های بیمه گر بزرگ دنیا و حضوردر نمایشگاه های بزرگ بین المللی بسیار کمک کننده است تا با فضای فکری دنیا بیشتر آشنا شویم. و همچنین ازنخبگان بزرگ دنیا دعوت  به حضور در کشورمان کنیم تا با تبادل نگاه، تجربه و افکار آنها بتوانیم با فضای فکریشان آشنا شویم و با آخرین دستاوردها و بهبودها خود را تطبیق دهیم.

    چه توصیه‌هایی برای کارآفرینان جوان که قصد دارند وارد صنعت بیمه شوند دارید؟

برای کارآفرینانی که قصد ورود به این صنعت را دارند، توصیه دارم حتماً در تیم ایده پردازی از یک خبره صنعت بیمه استفاده کنند؛ چون این صنعت یک تفاوت عمده با سایر صنایع دارد و آن، وجود خرده فرایندهای بسیار زیاد است که این صنعت با آن روبروست. علی رغم سادگی، به دلیل تعدد فرایندها، موضوعات و قوانین مختلف، این صنعت پیچیدگی های زیادی دارد.بعضاً تطبیقش با فضای فکری دانشگهایان و کسانی که کار فکری می کنند، سخت است. کارآفرینان و ایده پردازان باید از یک منتور که در صنعت بیمه کار کرد ه باشد وتفکراتش با تفکرات نواورانه نزدیک باشد؛ استفاده کنند، به این دلیل که محصول یا ایده ای که خلق می کنند بتواند حداکثر کاربرد را داشته باشد و توسط شرکت های بیمه به آسانی پذیرفته شود. چون بعضی ها ایده هایی را براساس تفکرات نوآورانه خلق می کنند ولی برای صنعت کاربردی نیست و با نیاز بازار مطابقت ندارد.

توصیه دیگر اینکه اگر بتوانند در ابتدای کار از حمایت و کمک یک R&D  در حوزه بیمه برخوردار شوند تا با حمایت هر چند  کوچک برای یادگیری و تحقیق و توسعه بتوانند به ارتقای سطح دانش خود  بیفزایند و به این صورت محصول نهایی جذاب تر خواهد بود.

مطلب قبلی

جشنواره «تولید ملی،افتخار ملی» 29 بهمن ‎ماه در اتاق بازرگانی برگزار می‎شود

مطلب بعدی

پرداخت بیش از ۸,۷۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری توسط موسسه اعتباری ملل

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

پرداخت بیش از ۸,۷۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری توسط موسسه اعتباری ملل

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

روایت تصویری از گرسنگی کودکان غزه

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم

راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا تا ۲ ماه دیگر/ افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت ناوگان ریلی

تهران در بدترین وضعیت آبی در یک قرن اخیر

افزایش خودسرانه قیمت لبنیات / قیمت‌های رسمی باید زودتر اعلام شوند

درآمدهای دولت از مالیات ۵۲ درصد افزایش یافت

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم

راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا تا ۲ ماه دیگر/ افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت ناوگان ریلی

تهران در بدترین وضعیت آبی در یک قرن اخیر

افزایش خودسرانه قیمت لبنیات / قیمت‌های رسمی باید زودتر اعلام شوند

درآمدهای دولت از مالیات ۵۲ درصد افزایش یافت

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

برنج ایرانی به زودی ارزان‌می شود/ ریزش شدید قیمت‌ها تا دو هفته آینده

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

«نقش اقتصاد» از تأثیرات مخرب کمبود برق بر امنیت غذایی کشور گزارش می دهد؛ طوفان ناترازی و بحران کشاورزی

هزینه تحصیل فرزندان در بخش خصوصی سر به فلک کشید؛ تحصیـل لاکچـری!

«نقش اقتصاد» در گزارشی به چالش‌های هدررفت گاز و تأثیر آن بر معیشت خانوار پرداخت تحدید معیشت با تهدید بحران انرژی

«نقش اقتصاد» در گزارشی به دلایل افت صادرات نفت ایران و چالش‌های پنهان آن پرداخت؛ آیا بهار نفتی ایران دوباره خزان شد؟

عوامل کلیدی گسترش و راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت در کشور واکاوی شد بارسنیگن یارانه سوخت بـر دوش اقتصـاد

قبلی بعدی

گفت و گو

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید