محمود کرمانینژاد، مدیرعامل شرکت نوآوران اندیشه سپید و برند “هنسی”، در گفتگو با خبرنگار روزنامه “نقش اقتصاد”، به فعالیتهای این برند نوآور در حوزه تولید محصولات انرژیزا اشاره کرد و گفت: “تقریباً یکی دو ماه است که تولید محصولاتمان را در ایران آغاز کردهایم. در حال حاضر، توزیع محصولاتمان در جزیره کیش و چند شهر دیگر انجام میشود.”
وی درباره تلاشهای چندساله برای راهاندازی برند “هنسی” اظهار داشت: “ما نزدیک به چهار سال درگیر مراحل ثبت برند بودیم و نهایتاً شش ماه پیش موفق شدیم مجوزهای لازم را دریافت کنیم. بلافاصله پس از آن، با پشتکار و همکاری تیم حرفهایمان خط تولید را راهاندازی کردیم. خدا را شکر، توانستیم در مدت کوتاهی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.”
توزیع داخلی و برنامهریزی برای گسترش نمایندگیها
مدیرعامل نوآوران اندیشه سپید درباره وضعیت توزیع محصولات گفت: “در حال حاضر، پخش اصلی ما در مشهد انجام میشود. شرکت ما نیز در همین شهر مستقر است. تولید محصولاتمان در یکی از خطوط اجارهای شرکت بهنوش انجام میشود و قوطیهای موردنیاز نیز در کارخانه کاوه، واقع در شهر صنعتی ساوه، تولید میشوند. اولین نمایندگی ما در کیش راهاندازی شده است و این شعبه بهعنوان ویترین محصولاتمان در ایران عمل میکند. همچنین مذاکراتی برای راهاندازی نمایندگی در تهران، تبریز و اصفهان انجام شده که عملیاتی شدن آن زمانبر است.”
کرمانینژاد با اشاره به تصمیم جسورانه این شرکت برای تولید محصولات در ایران افزود: “ما ریسک بزرگی کردیم و با تکیه بر توان داخلی، تولید را آغاز کردیم. خوشبختانه این تصمیم نتایج مثبتی داشت. محصولات ما تاکنون مورد استقبال خوبی قرار گرفته و در حال حاضر صادرات به سلیمانیه عراق آغاز شده است. همچنین مذاکراتی با کشورهایی مانند هندوستان، تانزانیا، قزاقستان و تاجیکستان داشتهایم و نمونههایی از محصولاتمان به این کشورها ارسال شده است. اکنون منتظر بازخورد نهایی آنها هستیم. البته صادرات به سلیمانیه قطعی شده و در حال انجام مراحل ارزی و بارگیری هستیم.”
توجه ویژه به کیفیت مواد اولیه و فرآیند تولید
وی در توضیح فناوری تولید محصولات گفت: “محصولات ما در قوطیهایی با کیفیت بالا تولید میشوند که ورقهای آلومینیومی آن از ژاپن وارد میشود. این ورقها به دلیل ویژگیهای خاص خود تنها در کارخانه کاوه، که بهترین کارخانه قوطیسازی ایران است، قابل تولید هستند. تولید نوشیدنیهای انرژیزا نیاز به نوع خاصی از حرارت و فرآیند پر کردن دارد که هر کارخانهای قادر به انجام آن نیست.”
آزمایشهای کیفی و بازخورد مثبت از جامعه مصرفکنندگان
مدیرعامل نوآوران اندیشه سپید در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت انجام تستهای کیفی پیش از عرضه محصولات اشاره کرد و گفت: “ما پیش از آغاز تولید، تقریباً ده بار تست کور از گروههای مختلف جامعه، شامل جوانان، دانشجویان، ورزشکاران و دیگر اقشار، گرفتیم. در این تستها، برندهای ایرانی و خارجی مختلفی در کنار محصولات ما قرار گرفتند و نتایج نشان داد که برند ما بالاترین امتیاز را دریافت کرده است. این نتایج، انگیزه ما را برای توسعه بیشتر تقویت کرد.”
حمایتها و امید به آینده
وی در پایان از حمایتهای انجامشده قدردانی کرد و گفت: “نمایندگان مجلس و برخی سفرا از محصولات ما بازدید کردهاند و بازخوردهای مثبتی ارائه دادهاند. امیدواریم که این روند باعث رشد تولید داخلی و توسعه صادرات شود.”