• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۳:۳۲:۵۷
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه یادداشت

تبلیغات رُکن محوری در تجارت بین الملل

۱۴ بهمن ۱۴۰۳
در یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی دکتری کسب و کار حرفه‌ای: تبلیغات تجاری یک رکن حیاتی در دنیای بازاریابی و ارتباطات است. کسب‌وکارها را قادر می‌سازد که محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند، مشتریان جدید جذب کنند و تصویر برند خود را تقویت کنند اما دقیقاً «تبلیغات تجاری» چیست؟ تعریف، انواع و اهداف تبلیغات تجاری مؤثر را اینجا کشف کنید.

تعریف تبلیغات تجاری: تبلیغات تجاری شکلی از ارتباطات مالی است که از طریق رسانه‌های مختلف پخش می‌شود و هدف آن، تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند است. هدف آن تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده با ارائه متقاعدکننده مزایا و ویژگی‌های آن کسب و کار (کالا یا خدمات) و ارائه پیشنهادات برای انتخاب آن است. این تعریف طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد از تبلیغات چاپی در روزنامه‌ها تا تبلیغات دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی را شامل می‌شود.

خواستگاه و تکامل تبلیغات تجاری: اولین شکل تبلیغات تجاری به دوران باستان برمی گردد، جایی که پیام‌ها بر روی سنگ‌ها حک می‌شدند یا در بازارها برای تبلیغ محصولات نمایش داده می‌شدند. با اختراع ماشین چاپ در قرن پانزدهم، تبلیغات ابعاد جدیدی به خود گرفت و امکان انتشار گسترده‌تر اطلاعیه‌ها را فراهم کرد. طی قرن‌ها، تبلیغات تجاری در پاسخ به تغییرات تکنولوژیکی و فرهنگی تکامل یافته و از پوسترهای ساده و تبلیغات چاپی به کمپین‌های چند رسانه‌ای پیچیده تبدیل شده است. عصر دیجیتال، تبلیغات را به یک حوزه پیچیده تبدیل کرده که در آن هدف گذاری و شخصی سازی ضروری شده است.

ویژگی‌های کلیدی تبلیغات تجاری مؤثر: تبلیغات تجاری مؤثر با چندین ویژگی کلیدی متمایز می‌شود. ابتدا باید توجه مخاطب هدف را با پیامی واضح و جذاب جلب کند که در این مرحله چینش کلمات و نوع ارائه بسیار سرنوشت ساز است. در مرحله بعد، باید متقاعدکننده باشد و مزایا و استدلال‌هایی را برجسته کند که مصرف کنندگان را تشویق می‌کند تا اقدامی انجام دهند؛ چه خرید یک محصول، اشتراک در یک سرویس خدماتی یا تقویت وفاداری آنها به یک برند باشد. در نهایت، تبلیغات مؤثر باید به خوبی هدف گذاری شود، به این معنی که باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های مخاطب هدف، چه از نظر جمعیت، چه از لحاظ نوع رفتار یا ترجیحات خاصی که مخاطب مدنظر قرار می‌دهد، طراحی و پخش شود. این ویژگی‌ها برای به حداکثر رساندن تأثیر یک کمپین تبلیغاتی و دستیابی به اهداف شرکت بسیار مهم هستند.

انواع مختلف تبلیغات تجاری:

تبلیغات سنتی: بیلبوردها، چاپ، رادیو و تلویزیون: تبلیغات سنتی شامل کانال‌های ارتباطی است که برای دهه‌ها وجود داشته و امروزه بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، تبلیغات بیلبورد شامل بیلبوردهایی است که در خیابان‌ها، ایستگاه‌های مترو یا اتوبوس‌ها دیده می‌شود. هدف این نوع تبلیغات جلب توجه رهگذران و به حداکثر رساندن دید یک برند یا محصول در مناطق پرتردد است.

تبلیغات در نشر: از سوی دیگر، تبلیغات مطبوعاتی از دیرباز کانال مورد علاقه برای تبلیغات، چه در روزنامه و چه در مجلات بوده است. اگرچه تأثیر آن با ظهور رسانه‌های دیجیتال تا حدودی کاهش یافته است اما همچنان یک رسانه ترجیحی برای دسترسی به بخش‌های خاصی از مردم، به ویژه خوانندگان منظم نشریات تخصصی و روزنامه‌ها است.

رادیو و تلویزیون: فرصت‌های ارتباط جمعی بی نظیری را ارائه می‌دهد. تبلیغات رادیویی امکان هدف قرار دادن شنوندگان را بر اساس عادت‌های شنیداری آنها فراهم می‌کند، در حالی که تبلیغات تلویزیونی از تأثیر بصری و احساسی قوی‌تر بهره می‌برد و ارتباط مستقیم با بینندگان را امکان پذیر می‌کند. این رسانه‌های سنتی اغلب همراه با کانال‌های دیگر برای به حداکثر رساندن تأثیر یک کمپین تبلیغاتی استفاده می‌شوند.

تبلیغات دیجیتال: نمایش، جستجو، رسانه‌های اجتماعی و ویدیوی آنلاین از این جمله هستند. با ظهور اینترنت و فناوری‌های دیجیتال، تبلیغات دیجیتال برای شرکت‌هایی که به دنبال دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و هدفمندتر هستند ضروری شده است. به عنوان مثال، تبلیغات نمایشی، نوعی تبلیغات بصری هستند که در وب سایت‌ها ظاهر می‌شوند، اغلب به صورت بنر یا درج آنها در سایت‌های گوناگون در مسیر مرور کاربران، توجهشان را به خود جلب می‌کنند و اغلب برای کمپین‌های مختلف از نامهای تجاری استفاده می‌شود.

تبلیغات جستجو: شامل قرار دادن تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران است. این نوع تبلیغات به ویژه در جذب مشتریان واجد شرایط مؤثر است، زیرا مستقیماً به هدف جستجو می‌پردازد. و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز زمینه مناسبی را برای این تبلیغات فراهم می‌کنند. چه در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین یا توییتر، کسب و کارها می‌توانند بر اساس معیارهای جمعیت شناختی، رفتاری یا علائق، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند. علاوه بر این، قالب‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی متنوع هستند، از تصاویر ساده گرفته تا ویدیوهای تعاملی، انعطاف‌پذیری زیادی در ایجاد کمپین ارائه می‌دهند.

تبلیغات ویدئویی آنلاین: در نهایت، تبلیغات ویدئویی آنلاین که در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یافت می‌شود، از طریق محتوای بصری و روایی جذاب، تعامل قوی را در کاربر ایجاد می‌کند. ویدئوها به دلیل توانایی آنها در انتقال پیام‌های پیچیده به روشی جذاب، به عنصر اصلی استراتژی‌های تبلیغات آنلاین تبدیل شده‌اند. در نهایت اگر تعداد چشم‌های بیشتری را برای مرور خود جذب کنید آینده موفقیت‌های جدیدی برای کسب و کار کارتان می‌سازید.

تگ ها: تبلیغاتتجارت بین الملل
مطلب قبلی

مشارکت مؤثر بانک سپه در ابرپروژه‌های کلان ملی و تأمین مالی صنایع مادر کشور

مطلب بعدی

تماشاگران زن و بهبود فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

تماشاگران زن و بهبود فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

موانع تحقق اقتصاد دریاپایه

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص یارانه‌های انرژی گزارش می دهد عدالت حلقه مفقوده توزیع انرژی در کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بازار مسکن ايران در حال حاضر تحت تأثير ترکيبي از تورم بالا، رکود اقتصادي و بي‌ثباتي در سياست‌هاي...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی -اقتصاد ايران در سال 1403 شاهد تحولاتي قابل توجه در بخش نفت بود که بر اساس گزارش...

موانع تحقق اقتصاد دریاپایه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

هادی حق شناس - يکي از دلايل اصلي عدم توسعه اقتصاد درياپايه در ايران، اين است که اقتصاد بخش خشکي...

«نقش اقتصاد» از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص یارانه‌های انرژی گزارش می دهد عدالت حلقه مفقوده توزیع انرژی در کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی - در جهاني که منابع انرژي به‌عنوان يکي از ستون‌هاي اصلي توسعه اقتصادي و رفاه اجتماعي شناخته...

حاج محمدرضا دهقان طزرجانی ملقب به شیررضا در گفتگو با خبرنگاران، مطرح کرد: محصولات‌ شیررضا به دلیل تنوع و کیفیت بالا به ۳۲ کشور جهان صادر می‌شود

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۲ خرداد ۱۴۰۴
0

گروه کارخانجات شیررضا با هدف صادرات محصولات ایرانی در بازار های خارجی، با حضور مستمر در نمایشگاهای بین المللی، توانسته...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

«نقش اقتصاد» از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص یارانه‌های انرژی گزارش می دهد عدالت حلقه مفقوده توزیع انرژی در کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی - در جهاني که منابع انرژي به‌عنوان يکي از ستون‌هاي اصلي توسعه اقتصادي و رفاه اجتماعي شناخته...

زنگ خطر تجارت خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

    درطول اين دو دهه تغيير در شرکاي اصلي رخ داده است؛ به طوري که چين و عراق به...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در شرايطي که جهان همچنان با پيچيدگي‌هاي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران دست‌وپنجه نرم مي‌کند و تلاش‌هاي...

خسارت 37 میلیارد تومانی به ازای خروج هر نخبه از ایران؛ سایه سنگین خروج نخبگان برسر صنایع

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

تخمين يک يادداشت در نشريه فايننشال تايمز نشان مي‌دهد تعداد دانشجويان ايراني خارج از کشور به 110 هزار نفر رسيده...

«نقش اقتصاد»دلایل توقف توسعه صنعت سی ان‌جی در ایران را بررسی کرد فرصت های از دست رفته در صنعت سی ان‌جی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در حالي که جهان با شتاب به سوي استفاده از منابع انرژي پاک و پايدار حرکت مي‌کند...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بازار مسکن ايران در حال حاضر تحت تأثير ترکيبي از تورم بالا، رکود اقتصادي و بي‌ثباتي در سياست‌هاي...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

۹ خرداد ۱۴۰۴

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

۵ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید