نمایشگاه بینالمللی کیش اینوکس، درحالی در آبان ماه 1404 برگزار گردید که شرکت بیمه دی در یک حرکت جسورانه ازچهار پروژه و رویداد بزرگ خود، بطورهمزمان رونمایی کرد؛ پروژههایی که به نظر میرسد قرار است قواعد بازی در بیمههای زندگی و سرمایهگذاری بلندمدت ایرانیان را از نو بنویسد.
به گزارش نقش اقتصاد آنلاین ، بیمه دی چهار محصول جدیدی را ارائه داد که بیمه عمر را به یک ابزار سرمایهگذاری واقعی تبدیل می کند. آن هم با شفافیت لحظهای و سودهایی که به ادعای مدیرانش، بالاتر از ۳۰ درصد در سال ،تخمین زده میشود.
اولین رونمایی، صندوق سرمایهگذاری املاک و مستغلات دی و اتصال آن به بیمه زندگی بهادار دی بود که با هدف افزایش شفافیت و کارایی در حوزه سرمایهگذاریهای بیمهای و مالی، اعلام گردید: از این پس اندوخته بیمهگذاران میتواند مستقیماً وارد صندوق بورسی مسکن شود؛ صندوقی که هم از تورم مسکن سود میبرد و هم سود تقسیمی منظمی دارد.
دومین شگفتی، اتصال بیمه زندگی بهادار به صندوق نقره کاریزما بود. در تفاهمنامهای جداگانه با گروه مالی کاریزما، بیمه دی اعلام کرد بهزودی (پس از اخذ مجوزهای سازمان بورس) بیمهگذاران میتوانند اندوخته عمر خود را به جای طلا یا بورس، به نقره اختصاص دهند. مدیران کاریزما تأکید کردند که نقره در پنج سال اخیر، رشد قیمتی بیشتری نسبت به طلا داشته و این گزینه، تنوع جذابی برای سبد سرمایهگذاری ایرانیان خواهد بود.
سومین پروژه، وام بیمه نام گرفت؛ که همکاری مشترک بیمه دی و بانک قرضالحسنه مهر ایران با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد تومان (۴ همت) را به دنبال داشت. در این طرح، مشتری با دریافت وام قرضالحسنه از بانک مهر ایران، هم حق بیمه عمر و زندگی خود را پرداخت میکند و هم در صندوقهای بهادار سرمایهگذاری میکند؛ بدون اینکه سود بانکی بپردازد. به بیان ساده، وام بدون بهرهای که توسط آن هم بیمه میشوید و هم سرمایهگذاری میکنید.
و چهارمین و شاید جذابترین رونمایی، اپلیکیشن دیدار بود؛ پلتفرمی کاملاً دیجیتال که برای اولین بار در ایران، بیمه زندگی بهادار متصل به صندوق طلا را بهصورت آنلاین عرضه میکند. مشتری در کمتر از پنج دقیقه بیمهنامه میخرد، اندوختهاش را انتخاب میکند و هر لحظه میتواند نمودار رشد سرمایهاش را ببیند؛ دقیقاً مثل اپلیکیشنهای کارگزاری بورس، اما این بار برای بیمه عمر،با چنین تحولی روبرو هستیم.
چرا این چهار پروژه مهم است؟
بیمه دی با سهم ۱۵ درصدی از بازار بیمه خصوصی کشور و عنوان پر فروشترین شرکت خصوصی، حالا رسماً وارد زمین بازار سرمایه شده است. حرکتی با چند پیام روشن که مهم ترین آن
پایان دوران جعبه سیاه در بیمههای عمراست. به گونه ای که دیگر، اندوخته شما جایی نامعلوم نمیرود؛ مستقیماً وارد صندوقهای بورسی شفاف میشود.
به علاوه ترکیب هوشمند بیمه ،بانک و بورس از دیگر نوآوری هایی است که دریک بسته ارائه می شود.
همچنین افزایش ضریب نفوذ بیمه عمر وحمایت از تولید و اقتصاد از مزیت های قابل توجه پروژه های جدید این شرکت، بشمار می آید.
چهار رونمایی که نشان می دهد بیمه عمر، می تواند دریک زمان ،پوشش فوت بدهد، وام بدون بهره بدهد، در مسکن و نقره و طلا سرمایهگذاری کند و همه چیز را هم آنلاین و شفاف نشان دهد، وقطعاً دیگر بهانهای برای نخریدن بیمه عمر ،باقی نمی ماند.




