خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند

0
27
خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند که با اسم اسرار ذهن میلیونر هم شناخته میشه، درباره‌ی جزئیاتی از زندگی صحبت می‌کنه که باعث میشه فردی مثل دونالد ترامپ بعد از ۳بار ورشکست‌شدن و زمین‌خوردن، دوباره بلند بشه و افسار زندگیش رو به‌دست بگیره و ثروتمند بشه و یه‌نفر بدون اینکه تلاش انجام بده، توی چرخه‌ی معیوب روزمرگی گیر کنه و مدام از وضع بد زندگیش بناله.
کتاب اسرار ذهن ثروتمند که یکی‌از معروف‌ترین کتاب‌های جهان در حوزه‌ی ثروت و موفقیت هست، به مخاطب میگه که باید نگرش اشتباه درباره‌ی پولدارشدن رو کنار گذاشت و با ذهنیتی تازه به استقبال پیشرفت‌ها رفت.
نویسنده‌ی این کتاب، یعنی تی هارو اِکِر میگه که تلاش‌کردن و تلاشِ سخت کردن لزوما باعث نمیشه که شما به یه آدم موفق تبدیل بشین؛ بلکه مهم اینه که تلاش‌های ما هدفمند و با برنامه‌ی خاصی باشه تا درنهایت به مقصد موردنظر برسیم.
قسمتی از متن کتاب اسرار ذهن ثروتمند
    «در مورد کسانی که ازنظر مالی رشد «سرسام‌آوری» داشته‌اند، چیزی شنیده‌اید؟ دقت کرده‌اید چگونه بعضی‌ها پول زیادی درمی آورند و بعد، از دستش می‌دهند یا فرصت‌های خیلی خوبی را به دست می‌آورند، ولی کارشان به افتضاح می‌کشد؟ حالا دیگر علت اصلی‌اش را می‌دانید. در دنیای بیرون می‌گویند بدشانسی، رکود اقتصادی، شریک نامرد یا چیزی شبیه به این. ولی در دنیای درون، قضیه چیز دیگری ست. دلیلش این است که شما وقتی به پول هنگفتی می‌رسید که از نظر درونی برایش آمادگی ندارید، عمر شانس ثروتتان کوتاه است و از دستش می‌دهید.
    اکثریت قریب به اتفاق مردم، ظرفیت درونی، برای به وجودآوردن و نگه‌داری مقدار زیادی پول و رودررو شدن با چالش‌های فزاینده‌ای را ندارند که در پول و موفقیتِ بیش‌تر پنهان است. دوستان من! این دلیل اصلی ست که نشان می‌دهد چرا آن‌ها پول زیادی ندارند.
    نمونه‌ی کامل این مطلب، برندگان قرعه‌کشی هستند. تحقیقات نشان داده است که اغلب برندگان قرعه‌کشی، صرف‌نظر از مقدار پولی که برنده می‌شوند، عاقبت به همان وضعیت مالی برمی‌گردند که از اول می‌توانستند اداره‌اش کنند.
    از طرف دیگر درست خلاف همین موضوع برای ثروتمندهای خودساخته اتفاق می‌افتد. توجه دارید که وقتی ثروتمندهای خودساخته پولشان را از دست می‌دهند، معمولاً ظرف مدت نسبتا کوتاهی دوباره به دستش می‌آورند. دونالد ترامپ نمونه‌ی خوبی ست. ترامپ میلیاردر بود، همه چیز را از دست داد و چند سال بعد دوباره همه‌اش را به دست آورد و حتی بیش‌تر از آن را.
    این پدیده چرا اتفاق می‌افتد؟ چون با وجود آن‌که بعضی از ثروتمندهای خودساخته پولشان را از دست می‌دهند، هیچ‌وقت مهم‌ترین عنصر موفقیتشان را از دست نمی‌دهند: ذهن میلیونرشان را. البته در مورد دونالد باید گفت ذهن «میلیاردر». آیا می‌دانید دونالد ترامپ هیچ‌وقت نمی‌تواند فقط یک میلیونر باشد؟ اگر ارزش ثروت خالص دونالد ترامپ فقط یک میلیون دلار بود، فکر می‌کنید چه احساسی در مورد موفقیت مالی‌اش داشت؟ اغلب مردم اعتقاد دارند که او احتمالا احساس شکست می‌کرد؛ دقیقا مثل یک ورشکسته!»

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید